بصائر
بصائر

بصائر

دریادار سیاری: تمام تجهیزات نیروی دریایی ساخت ایران است/لزوم حمایت از تولیدداخلی

: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمامی تجهیزات نیروی دریایی کشور ساخت ایران است، حمایت از تولیدات داخلی را ضروری دانست.

میر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه دوشنبه در جمع رسانه‌های استان گلستان، اظهار کرد: ماموریت نیروی دریایی دفاع از مرزهای آبی، سواحل و جزایر و حفاظت از منابع و منافع کشور است که در زمان دفاع مقدس به خوبی از عهده این ماموریت بر آمد.

وی افزود: در جنگ تحمیلی نیروی دریایی دشمن در هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹ پس از ۶۷ روز شکست خورد و ما از مرزهای آبی، سواحل و جزایر و منابع و منافع کشور محافظت کردیم.

سیاری با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی تجهیزات محور بوده و برای حضور در دریا باید ناوشکن و زیردریایی داشته باشیم و به همین منظور به سمت ساخت و ارتقای تجهیزات رفتیم.

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی تجهیزات نیروی دریایی ما غربی بود اما امروز تمام تجهیزات ناوهای کشور ساخت داخل است و به سمت ساخت ناوشکن، زیردریایی و موشک اندازها رفته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اکنون در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که نیازی به وارد کردن تجهیزات از دیگر کشورها نداریم و این حاصل تلاش تمامی نیروهای مسلح و دانشگاه‌هاست.

سیاری یادآور شد: ناوشکن جماران به طور کامل ساخت ایران بوده و کشورهای منطقه و فرامنطقه چنین چیزی را باور نمی‌کنند و ناوشکن دماوند هم پیشرفته‌ترین ناوشکن منطقه است.

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب، پیش از جنگ تحمیلی و حتی پس از آن ما زیردریایی را نمی‌شناخیتم اما اکنون خودمان زیردریایی تولید می‌کنیم و این قدرت ساخت و ساز موجب می‌شود که دشمنان فکر تعرض به کشور ما به سرشان نزند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تغییراتی در ماموریت نیروی دریایی حاصل شده، گفت: نیروی دریایی اکنون از بندر چابهار تا مدار ۱۰ درجه که طول آن دو هزار کیلومتر و مساحت آن دو میلیون کیلومتر مربع است را پوشش می‌دهد، زیرا بیش از ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می‌شود و ما باید این امنیت را تامین کنیم.

سیاری افزود: خلیج عدن مسیر تمام کشتی‌هایی است که برای کشور ما بار می‌برند و می‌آورند و ما باید در آنجا امنیت برقرار کنیم و این امنیت برای اقتصاد کشور خودش یک دستاورد است.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تمام کارکنان نیروی دریایی در خارج از کشور آموزش می‌دیدند اما امروز تمام کارکنان ما در داخل کشور آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حمایت از تولید کالاهای داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: برای رشد اقتصاد کشور و مقابله با بیکاری باید به سمت خرید کالاهای داخلی برویم زیرا با واردات بی رویه، تولید کننده داخلی به جایی نمی‌رسد.

سیاری افزود: پیشرفته‌ترین تجهیزات در نیروهای مسلح تجهیزات نیروی دریایی است و وقتی اینها در داخل کشور ساخته می‌شود به این معنی است که می‌توانیم به اقتصاد داخلی و توانمندی‌های جوانان ایران تکیه کنیم.

وی تصریح کرد: در این مقطع حساس زمانی نیاز داریم تا کمر واردات بی رویه اجناس بی کیفیت را بشکنیم و به سمت تولید و مصرف کالاهای داخلی برویم.

به گفته وی، فشار تحریم باعث شده تا دست‌مان را به سوی کشورهای دیگر دراز نکنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت کاروان‌های راهیان نور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که راهیان نور گنجی است که باید از آن استفاده کنیم و این ارزش‌ها را به جامعه انتقال دهیم.

سیاری افزود: ما اهل جنگ نبودیم اما دشمنان گمان می‌کردند ما ضعیف هستیم و هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند اما متوجه شدند که قدرت دفاع از مملکت علاوه بر نیروهای مسلح در بین مردم است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان کشور از نقاط مختلف و در بازه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بیشترین حضور را در جنگ تحمیلی داشتند و همگان دیدند که قدرت مردم چگونه پای کار آمد و این مملکت را نجات داد.

سیاری ادامه داد: دشمن به دنبال این بود که خرمشهر را بگیرد و خوزستان را جدا کند و طی یک هفته با حضور در تهران به مصاحبه با رسانه‌ها بنشیند.

وی بیان کرد: اما دشمن با تمام توانمندی و کمک‌هایی که از شرق و غرب می‌شد در مقابل جبهه مردمی کشور ما کم آورد و اینها گنج و ذخیره‌ای است که باید به جامعه انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: راهیان نور یک سفر گردشی است که موجب ایجاد بصیرت می‌شود و هر فردی که به این سفر می‌رود با دیدن جلوه‌های دفاع مقدس به رشد معنوی خواهد رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌هایش در استان گلستان گفت: بنده به دعوت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و بسیج دانشجویی به استان گلستان دعوت شدم تا تفاهم نامه‌ای برای همکاری با یکدیگر منعقد کنیم.

سیاری افزود: از برنامه‌های ما می‌توان به بازدید اساتید دانشگاه، دانشجویان و بسیج دانشجویی از امکانات و توانمندی‌های نیروی دریایی اشاره کرد و جلسه‌ای هم در خصوص اهمیت دریا و استفاده از این منابع خدادادی برای کمبودها خواهیم داشت و امیدواریم با این تفاهم نامه و ارتباطات گام‌های موثری در استان گلستان برداریم.

وی با اشاره به توسعه دریا محور کشور، تصریح کرد: دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان را افتتاح کردیم تا جوانان این منطقه جذب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی ادامه داد: استخدام‌ها برای تامین افسران و مدیران، درجه دارها، تکاوری دریایی و نیروهای دفتری است و اطلاعات آن در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.