سپاه دربیانیه‎ای اعلام‌کرد: مهیای پاسخ درخور به هرگونه ماجراجویی هستیم/ تمرکز بر استیفای حقوق‌فلسطین


سیاست > نظامی - ایلنا نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، موقعیت ممتاز بین‌المللی، نفوذ منطقه‌ای و اقتدار دفاعی کشور را عامل حسادت، عداوت و دشمنی نظام سلطه و صهیونیسم و دولت‌های مرتجع و وابسته منطقه نسبت به ایرانیان دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با اراده و رأی قاطع و تاریخی ۲/ ۹۸ درصدی ملت عظیم‌الشأن ایران در رفراندوم ۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸، نظام مقدس جمهوری اسلامی متولد و مستقر شد و الگوی نوینی با شاخصه مردم‌سالاری دینی در نحوه حکومت و اداره جوامع بشری با ویژگی خدامحوری، عدالت‌طلبی، سلطه‌گریزی، سلطه‌ستیزی و زندگی توأم با عزت، کرامت و معنویت در معرض جهانیان قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: نظام جمهوری اسلامی با هویت انقلابی، بنیان دینی و پشتوانه عظیم علوی و عاشورایی خود، خلع ید از قدرت‌های بیگانه در مقدّرات کشور را رقم زد و با ارائه مفهوم جدیدی از قدرت با محوریت امت اسلامی و هویت‌بخشی به محرومان و مستضعفان، مقدمات برهم‌زدن طرح‌های پلید جهانخواران برای بلعیدن جهان اسلام و سلطه همه‌جانبه بر بشریت را فراهم آورد به گونه‌ای که هم‌اکنون این نظام و الگوی برآمده از انقلاب، به عنوان مهم‌ترین چالش و دغدغه استکبار بین‌الملل به سرکردگی آمریکای خبیث، جنایتکار و دغل‌باز به شمار می‌رود.

در این بیانیه، استحکام و نشاط انقلاب و نظام اسلامی در ۴۰ سالگی به‌رغم توطئه‌های مستمر و زنجیره‌ای جبهه دشمن را از پدیده‌های نادر و واقعیات معنادار و غیرقابل انکار دوران معاصر قلمداد و تصریح شده است: کارنامه درخشان جمهوری اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم که در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی حیرت علاقمندان و مخالفان انقلاب و ملت ایران را برانگیخته است، امروز بشدت در معرض تهدید و تهاجم جبهه استکبار و دشمنان میهن اسلامی قرار گرفته است بصورتی که «القای ناکارآمدی نظام در حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم»، «ایجاد شکاف بین نسل جوان و آینده‌سازان کشور با نظام»، «به‌ چالش کشیدن نفوذ منطقه‌ای و عمق راهبردی جمهوری اسلامی در غرب آسیا» و «تلاش در تضعیف و محدودسازی توان دفاعی کشور در سطح شکنندگی و فروپاشی برابر تهاجم خارجی»، علاوه بر دنبال کردن پروسه برجام با روند متزلزل کنونی، از نشانگرهای آن محسوب می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: هر چند واقعیت «قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی»، «اعتماد به نسخه بیگانه» و «عدم مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض» مانع پیشرفت کشور در تراز انقلاب اسلامی شده است اما به فضل الهی، همت و اراده آحاد مردم و مسئولین تحت منویّات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بنیان مرصوص برابر آمال و آرزوهای شیطانی بدخواهان ایران و ایرانی و نسخه‌های مصنوع اتاق‌های فکر آمریکایی - صهیونیستی و دلارهای سعودی و رژیم‌های مرتجع منطقه خواهد شد و با برچیده شدن موانع موجود در حل مشکلات اقتصادی امروز، انقلاب اسلامی به پشتوانه پختگی و نشاط چهل سالگی، اهداف و آرمان‌های بلند خود را دنبال می‌کند.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت و خدمت در کشور و گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تأکید بر تحکیم وحدت ملی و ارتقای ظرفیت‌های ناامیدسازی دشمن در پروژه تحریم و جنگ اقتصادی، دستیابی جمهوری اسلامی به اهداف منطقه‌ای خود را عامل عصبانیت و هذیان‌گویی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ملت ایران محسوب و تصریح کرده است: برخلاف خواست شیطانی دشمن، چهلمین سال انقلاب، درخشان‌ترین سال جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و به آمریکا و هم‌پیمانان کاخ سفید که امنیت‌سازی برای اسرائیل غاصب را در سایه پدیدآوردن جنایت و ناامنی منطقه‌ای و شعله‌ور نگه داشتن جنگ‌های نیابتی و تروریستی و تحریک برخی مقامات و سران سبک‌مغز دولت‌های مرتجع و کودک‌کش برای اتخاذ مواضع مضحک و اظهارات بچه‌گانه در تهدید ایران و ایرانی دنبال می‌کنند، یادآوری خواهد کرد ایران اسلامی به پشتوانه رهبری شجاع و دوراندیش، ملّتی هوشمند و بصیر و نیروهای مسلحی مقتدر، توانمند و جنگ‌آزموده و اندوخته‌های ناشی از نبرد با اردوگاه متحد دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و نیز جبهه مقاومت اسلامی، مهیای پاسخ درخور به هرگونه ماجراجویی بوده و در عین حال ذهن خود را نیز هیچگاه از تمرکز بر رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و استیفای حقوق ملت فلسطین دور نخواهد ساخت.

27215

اتفاق خوشایند سال ۹۶ در حوزه‌ دفاعی و نظامی ایران چه بود؟/ پایان دوره قدرت‌نمایی آمریکا در غرب آسیا

سیاست > نظامی - میزان نوشت: معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه مهم‌ترین و پایدارترین شیوه امنیت، مردمی بودن این مولفه است، گفت: امنیت مردم‌پایه در منطقه‌ غرب آسیا که بیگانگان چشم طمع جدی بر آن دارند، ضامن محکمی برای شکست سیاست‌های خصمانه دشمنان است.

سردار «یدالله جوانی» با اشاره به پایان دوره قدرت‌نمایی آمریکا در منطقه غرب آسیا اظهار کرد: کشور‌هایی همچون آمریکا که رهبری خودشان در جهان را از مجرای حضور در غرب آسیا محقق می‌دانند، به خوبی دریافته‌اند که انقلاب اسلامی ایران، سلطه این قدرت‌های شیطانی در منطقه را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه سرنوشت منطقه غرب آسیا باید در دست ملت‌های این منطقه باشد، گفت: یکی از ارکان این موضوع که سرنوشت منطقه غرب آسیا در دست مردم آن باشد، ایجاد امنیت در این منطقه است.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه مهم‌ترین و پایدارترین شیوه امنیت، مردمی بودن این مولفه است، گفت: امنیت مردم‌پایه در منطقه‌ غرب آسیا که بیگانگان چشم طمع جدی بر آن دارند، ضامن محکمی برای شکست سیاست‌های خصمانه دشمنان است.

اتفاق خوشایند سال 96 در حوزه دفاعی و نظامی ایران چه بود؟همچنین سردار «محمد یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، با بیان اینکه سال ۱۳۹۶ سال بسیار خوبی به لحاظ دفاعی و نظامی برای کشورمان بود، اظهار کرد: نابودی داعش، قدرت‌نمایی نیرو‌های مسلح ایران با شلیک ۶ موشک به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور و همچنین تقویت بنیه دفاعی با تولید و بکارگیری تجهیزات بومی، از جمله اتفاقات خوشایند سال ۱۳۹۶ در حوزه‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: خدمتگزاران مردم در سپاه تهران بزرگ قول می‌دهند که همچون گذشته، در سال ۹۷ نیز تمام تلاش خود را برای تامین امنیت پایتخت بکار گیرند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ همچنین گفت: امروز کشور ما از خارج نیز مورد فشار و تحریم قرار دارد، اما می‌توان با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های درونی بر مشکلات فائق آمد.

تعبیر رهبر انقلاب از کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند؛ چیست؟


سیاست > رهبری - رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: کسانی که محیط زیست را نابود می‌کنند از خبیث‌ترین افراد هستند.

به گزارش خبرآنلاین، کانال تلگرامی دفتر مقام معظم رهبری همزمان با 13 فروردین ماه و روز طبیعت، به بازنشر سخنان ایشان در روز 17 اسفندماه سال 1393 در مورد حفظ محیط زیست پرداخت.

رهبرانقلاب در این سخنرانی فرمودند: لجوج‌ترین، خبیث‌ترین، سرسخت‌ترین دشمنان که خصوصیّاتی برایش ذکر میشود؛ یکی از خصوصیّات این است: اِذا تَوَلّی‌ سَعی‌ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ و النَّسل؛ حرث و نسل را از بین میبرد، فاسد میکند؛ کشت را - یعنی تولید گیاهی را و تولید انسانی را - نابود میکند و از بین میبرد.

ایشان تاکید کردند: امروز اگر شما نگاه کنید در سیاست‌های دنیا می‌توانید پیدا کنید کسانی که همین کار را بالفعل با همه‌ی ملّتها و یا با بسیاری از ملّتها دارند انجام میدهند؛ اِهلاک حرث و اِهلاک نسل؛ این را خدای متعال فساد میداند، بعد هم میفرماید: وَ اللهُ لا یُحِبُّ الفَساد.

رهبر انقلاب افزودند: ده‌ها روایت با مضامین عالی در اسلام، در متون دینی ما درباره‌ی زمین، درباره‌ی محیط زیست ما هست؛... که اشاره می کند به فرآورده‌های روی زمین که همه‌اش مال بشریّت و متعلّق به شما است؛ قضیّه‌ی محیط زیست خیلی قضیّه‌ی مهمّی است.

عکس و خاطره رهبری از پدرشان؛ از نماز که برمی‌گشت، ماها را در خواب می‌بوسید/ طاقت دوریمان را نداشت


سیاست > رهبری - مقام معظم رهبری در خاطره‌ای از پدرشان فرمودند: پدرم که از نماز بر می‌گشت، ماها را توی خواب می‌بوسید.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی حفظ و نشر آثار آیت الله لعظمی خامنه ای به مناسبت میلاد امیرالمومنین و روز پدر خاطره ای از مقام معظم رهبری از پدرشان منتشر کرد. 

در این خاطره آمده است: 

من کمتر پدری را دیدم که ‌این‌قدر نسبت به فرزندانش #محبت داشته باشد...

من چهارده پانزده سالم بود. من و برادرم محمدآقا از پدرم اجازه می‌گرفتیم و می‌رفتیم ییلاق برای گردش و #تفریح‌. با دوستان طلبه می‌رفتیم وکیل‌آباد... یک روز صبح تا عصر نبودیم. شب که برمی‌گشتیم، خسته و کوفته می‌خوابیدیم.

پدرم که از #نماز بر می‌گشت، ماها را توی خواب می‌بوسید...

طاقت نمی‌آورد. از صبح ما را ندیده بود.‌ اینقدر دلش تنگ شده بود.‌ 

29216

معنای زینب(س) بودن گزیده‌ای از کتاب «آفتاب در حجاب» اثر سیدمهدی شجاعی

معنای زینب(س) بودن

گزیده‌ای از کتاب «آفتاب در حجاب» اثر سیدمهدی شجاعی

فرهنگ > دین و اندیشه - گلچین خبرآنلاین از کتاب آفتاب در حجاب اثر استاد سید مهدی شجاعی به بهانه سالروز وفات حضرت زینب(که سلام خدا بر او باد)

دلت مى خواهد که طاقت بیاورى ، صبورى کنى و حتى به حسین دلدارى بدهى .

بچه ها چشمشان به توست ؛ تو اگر آرام باشى ، آرامش مى گیرند و اگر تو بى تابى کنى ، طاقت از کف مى دهند.

سجاد که در خیمه تیمار تو خفته است، حادثه را در آینه نگاه تو دنبال مى کند. پس تو باید آنچنان با آرامش و طماءنینه باشى ، انگار که همه چیز منطبق بر روال معهود پیش مى رود. و مگر نه چنین است؟

مگر تو از بدو ورود به این جهان، خودت را مهیاى این روز نمى کردى ؟

پس باید قطره قطره آب شوى و سکوت کنى . جرعه جرعه خون دل بخورى و دم برنیاورى . همچنان که از صبح چنین کرده اى . حسین از صبح با تک تک هر صحابى ، به شهادت رسیده است ، با قطره قطره خون هر شهید، به زمین نشسته است و تو هر بار به او تسلى

بخشیده اى . هر بار قلبش را گرم کرده اى و اشک از دیدگان دلش سترده اى . هر بار که از میدان باز آمده است ، افزایش موهاى سپید سر و رویش را شماره کرده اى ،

به همان تعداد، در خود شکسته اى ، اما خم به ابرو نیاورى . خواهر اگر تعداد موهاى سپید برادرش را نداند که خواهر نیست . خواهر اگر عمق چروکهاى پیشانى برادرش را نشناسد که خواهر نیست . تازه اینها مربوط به ظواهر است .

اینها را چشم هر خواهرى مى تواند در سیماى برادرش ببیند. زینب یعنى شناساى بندهاى دل حسین ، یعنى زیستن در دهلیزهاى قلب حسین ، عبور کردن از رگهاى حسین و تپیدن با نبض حسین . زینب یعنى حسین در آینه تاءنیث .

زینب یعنى چشیدن خار پاى حسین با چشم . زینب یعنى کشیدن بار پشت حسین ، بر دل . وقتى از سر جنازه مسلم بن عوسجه آمد، وقتى که که محاسنش به خون حبیب ، خضاب شد، وقتى که رمق پاهایش را در پاى پیکر حر بن یزید ریاحى ریخت ، وقتى که از کنار سجاده خونین عمرو بن خالد صیداوى برخاست ، وقتى که جگرش با دیدن زخمهاى سعید بن عبدالله شرحه شرحه شد، وقتى که عبدالله و عبدالرحمن غفارى با سلام وداع ، چشمان او را به اشک نشاندند، وقتى که زهیر به آخرین نگاهش دل حسین را به آتش کشید، وقتى که خون وهب و همسرش ، عاشقانه به هم آمیخت و پیش پاى حسین ریخت ، وقتى که جون ، در واپسین لحظات عروج ، سراسر وجودش را به رایحه حضور حسین ، معطر کرد، وقتى که ...

در تمام این اوقات و لحظات ، نگاه تو بود که به او آرامش مى داد و دستهاى تو بود که اشکهاى وجودش را مى سترد.

هر بار که از میدان مى آمد، تو بار غم از نگاهش بر مى داشتى و بر دلت مى گذاشتى . حسین با هر بار آمدن و رفتن ، تعزیتهایش را به دامان تو مى ریخت و التیام از نگاه تو مى گرفت .

این بود که هر بار، سنگین مى آمد اما سبکبال باز مى گشت . خسته و شکسته مى آمد، اما برقرار و استوار باز مى گشت.

اکنون نیز دلت مى خواهد که طاقت بیاورى ، صبورى کنى و حتى به حسین دلدارى بدهى . همچنانکه از صبح تاکنون که آفتاب از نیمه آسمان گذشته است چنین کرده اى . اما اکنون ماجرا متفاوت است .

اکنون این دل شرحه شرحه توست که بر دوش جوانان بنى هاشم به سوى خیمه ها پیش مى آید. اکنون این میوه جان توست که لگدمال شده در زیر سم ستوران به تو باز پس داده مى شود.

على اکبر براى تو تنها یک برادر زاده نیست . تجلى امیدها و آرمانهاى توست . تجلى دوست داشتنهاى توست . على اکبر پیامبر دوباره توست .

نشانى از پدر توست . نمادى از مادر توست . على اکبر براى تو التیام شهادت محسن است . شهید نیامده . غنچه پیش از شکفتن پرپر شده .

شهادت محسن ، اولین شهادت در دیدرس تو بود. تو چهار ساله بودى که فریاد مادر را از میان در و دیوار شنیدى که ((محسنم را کشتند)) و به سویش دویدى .

شهادت محسن بر دلت زخمى ماندگار شد. شهادت برادر در پیش چشمهاى چهار ساله خواهر. و تا على اکبر نیامد، این زخم التیام نپذیرفت .

اکنون این مرهم زخم توست که به خون آغشته شده است . اکنون این زخم کهنه توست که سر باز کرده است .

دوست داشتى حسین را دمادم در آغوش بگیرى و بوى حسین را با شامه تمامى رگهایت استشمام کنى . اما تو بزرگ بودى و حسین بزرگتر و شرم همیشه مانع مى شد مگر که بهانه اى پیش مى آمد؛ سفرى ، فراق چند روزه اى ، تسلاى مصیبتى و... تو همیشه به نگاه اکتفا مى کردى و با چشمهایت بر سر و روى حسین بوسه مى زدى . وقتى على اکبر آمد، میوه بهانه چیده شد و همه موانع برچیده .

حسین کوچکت همیشه در آغوش تو بود و تو مى توانستى تمامى احساسات حسین طلبانه ات را نثار او مى کنى . از آن پس ، هرگاه دلت براى حسین تنگ مى شد، بوسه بر گونه هاى على اکبر مى زدى .

از آن پس ، على اکبر بود و در دامان مهر تو. على اکبر بود و دستهاى نوازش تو، على اکبر بود و نگاهاى پرستش تو و... حسین بود و ادراک عاطفه تو.

و اکنون نیز حسین بهتر از هر کس این رابطه را مى فهمد و عمق تعزیت تو را درک مى کند. دلت مى خواهد که طاقت بیاورى ، صبورى کنى و حتى به حسین دلدارى بدهى .

اما چگونه ؟ با این قامت شکسته که نمى توان خیمه وجود حسین را عمود شد. با این دل گداخته که نمى توان بر جگر حسین مرهم گذاشت .

اکنون صاحب عزا تویى . چگونه به تسلاى حسین برخیزى ؟

نیازى نیست زینب ! این را هم حسین خوب مى فهمد.

وقتى پیکر پاره پاره على اکبر به نزدیکى خیمه ها مى رسد. و وقتى تو شیون کنان و صیحه زنان خودت را از خیمه بیرون مى اندازى ، وقتى به پهناى صورت اشک مى ریزى و روى به ناخن مى خراشى ، وقتى تا رسیدن به پیکر على ، چند بار زمین مى خورى و برمى

خیزى ، وقتى خودت را به روى پیکر على اکبر مى اندازى ، حسین فریاد مى زند که : زینب را دریابید.

حسینى که خود قامتش در این عزا شکسته است و پشتش دوتا شده است . حسینى که غم عالم بر دلش نشسته است و جهان ، پیش چشمان اشکبارش تیره و تار شده است . حسینى که خود بر بلندترین نقطه عزا ایستاده است ، فقط نگران حال توست و به دیگران نهیب مى زند که : زینب را دریابید. هم الان است که قالب تهى کند و کبوتر جان از نفس تنش بگریزد.