بصائر
بصائر

بصائر

لاریجانی در دیدار موگرینی:عملیاتی شدن توافق هسته ای منوط به پیشبرد فعالیت های اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که سفر هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا به ایران به عملیات اقتصادی ملموسی منجر شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (شنبه 28 فروردین ماه) در دیدار با "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ،اظهارداشت: اکنون زمان آن است که ببینیم تأثیر توافق هسته ای در روابط اقتصادی چگونه بوده است؛ زیرا یکی از دغدغه های تجار و صنعتگران ایرانی نحوه انجام معاملات بانکی است که هنوز بخشی از مشکلات آن حل نشده است و این مسئله باید هرچه سریعتر مرتفع شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: انجام پروژه های بزرگ توسط بانک های کوچک،نمی تواند انجام پذیرد و نیازمند همکاری بانک های بزرگ است.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چقدر در زمینه توافق هسته ای پیشرفت صورت می گیرد مسأله آفرینی برخی از کشورها در منطقه هم بیشتر می شود و به دنبال ایجاد مشکل در به سرانجام رسیدن برجام هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه به ایران به یک عملیات اقتصادی ملموس منتج شود.

لاریجانی همچنین متذکر شد: عملیاتی شدن توافق هسته ای منوط به پیشبرد فعالیت های اقتصادی است که ایران هم به سهم خود تلاش دارد که این همکاری به مرحله عمل برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس طی دو هفته آینده به انجام می رسد،اظهارداشت: اولویت مجلس آینده بر روی فعالیت های اقتصادی خواهد بود و این مجلس در زمینه همکاری اقتصادی با اروپا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی درخصوص مسائل منطقه ای ،اظهارداشت: بحث امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم است و ما به سهم خود تلاش می کنیم که به این مهم دست پیدا کنیم و امیدواریم که کشورهای منطقه هم به این نکته توجه داشته باشند که وجود گروه های تروریستی برای همه کشورها زیان بار خواهد بود.

 

موگرینی: نباید به لفاظی های سیاسی برخی از کشورها اعتنا کرد /اروپا تلاش می کند دغدغه تجار و کمپانی های ایرانی و اروپایی را از بین ببرد

همچنین در این دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ،گفت: من در این سفر با 7 کمیسیونر مهم به ایران سفر کرده ام و می توانم اذعان کنم که هیأتی به این بزرگی تاکنون به هیچ جای دنیا سفر نکرده است و این نشان دهنده علاقه ما به ایران و گسترش همکاری ها با این کشور است.

وی افزود: ما علاقمندیم که به جایگاه گذشته خود در روابط اقتصادی با ایران برگردیم و برای این کار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.

موگرینی تصریح کرد: پارلمان های دو طرف نقش مهمی در گسترش روابط اقتصادی دارند و ما از طریق پارلمان ها می توانیم به روابط خوبی دست پیدا کنیم و با تصویب قوانین سرمایه گذاری این امر را تسهیل کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: تلاش های زیادی توسط هردو طرف ایران و اتحادیه اروپا درجهت رسیدن به توافق هسته ای صورت گرفت و ما امیدواریم با توجه به اینکه ایران به تعهدات خود در این توافق عمل کرده است؛شاهد به انجام رسیدن تعهدات طرف مقابل هم باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سرمایه سیاسی زیادی برای به نتیجه رسیدن توافق هزینه شده است و البته نتیجه آن سود برای هر دو طرف خواهد بود و باید طرفین به شدت برای حفظ برجام تلاش کنند.

موگرینی اظهارداشت: نباید به لفاظی های سیاسی برخی از کشورها اعتنا کرد و اجازه داد به اصل برجام لطمه بزند ما می خواهیم که به یک توافق پایدار برسیم که نتایج ملموس اقتصادی - سیاسی را دربر داشته باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سفر هیأت های مختلف اروپایی به ایران ،خاطرنشان کرد: اروپا تلاش می کند تا مشکلات بانکی را برطرف کند و دغدغه تجار و کمپانی های ایرانی و اروپایی را در این زمینه از بین ببرد.

وی تصریح کرد که اگر بخواهیم اروپا شریک اقتصادی اول ایران باشد باید زیرساخت های بانکی را فراهم نماییم.

موگرینی گفت: با شرکای آمریکایی هم در زمینه رفع موانع بانکی مذاکره داشته ایم و فکر می کنم اراده سیاسی برای حل این مشکل در واشنگتن وجود دارد.

وی درخصوص مسائل منطقه ای هشدار داد: نگرش اتحادیه اروپا بر روی این مسئله است که باید اتحاد و آشتی ملی در کشورهای درگیر جنگ به وجود آید و مخالف هرگونه ایده تجزیه طلبی دراین کشورها هستیم و معتقدیم باید این کشورها به یک همزیستی مسالمت آمیز دست پیدا کنند.

موگرینی با تشکراز ایران به دلیل نقش مثبتی که در عراق داشت،خاطرنشان کرد: ما به دنبال سیستم های فراگیری هستیم که منافع همه در آن مدنظر قرار گیرد و این می تواند پایه ای قوی برای رسیدن به امنیت پایدار باشد و امیدوارم ایران بتواند همین نقش مثبت را در سوریه و یمن ایفا کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد: ما به دنبال پیشگیری از وقوع حوادث جدید در لبنان هستیم و درحوزه افغانستان هم آماده همکاری با ایران برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور می باشیم،زیرا ناامنی در افغانستان به نفع هیچ یک از طرفین نیست.

وی در پایان بر ضرورت نابودی تروریست تأکید کرده و خواستار همکاری کشورها برای دستیابی به این هدف مهم شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم، اول انقلاب می‌گفتند به ارتش نیاز نداریم.امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین تجهیزات و سلاح‌های نیروی زمینی ارتش با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور روحانیت و در راس آنها حضرت امام خمینی (ره)، حضور گسترده و میلیونی مردم و پیوستن بدنه ارتش به انقلاب از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیوستن بدنه ارتش به انقلاب یک اتفاق نبود بلکه ریشه در باورهای بدنه ارتش داشت، افزود: افرادی مثل شهید صیاد شیرازی، نامجو، کلاهدوز و آبشناسان جزو بدنه ارتش بودند که در دفاع مقدس رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند، ارتش را اداره کرده و به مقابله با ضد انقلاب رفتند.

پوردستان خاطرنشان کرد: دشمن از روز اول نمی‌خواست انقلاب اسلامی در ایران پا بگیرد اما بدنه ارتش به عنوان بازوی مسلح نظام انجام وظیفه می‌کرد.

ضد انقلاب دنبال خلع سلاح نظام بود و شعار انحلال ارتش را می‌داد. برخی از مسوولان هم ناآگاهانه بر این باور بودند که نیازی به ارتش نیست و می‌گویند که ما F14 نمی‌خواهیم. همانهایی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم همان زمان می‌گفتند که ارتش نمی‌خواهیم.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) بر ضرورت وجود ارتش پی بردند و مخالف انحلال ارتش بودند، افزود: با حمایت‌های امام (ره) ارتش جانی دوباره گرفت و همان روزهای اول به مقابله با ضد انقلاب رفت و 2 هزار شهید هم تقدیم کرد. همچنین ارتش به تشکیل سپاه کمک کرد و در طول دوران دفاع مقدس هم 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی با اشاره به تقدیر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب از نیروی زمینی گفت: این تقدیرها مدال‌های افتخار ارتش هستند. اکنون نیز ارتش این آمادگی را دارد که در هر نقطه‌ای که فرمانده کل قوا مصلحت بداند ورود کند و از نظام و انقلاب دفاع کند.

پوردستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که اکنون با چهره‌ای جدید از تهدیدها به نام جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم، اظهار کرد: دشمن به دنبال سازماندهی و تجهیز گروهک‌های تروریستی است و ما موظفیم خود را متناسب با این فضا آماده کنیم که البته در این زمینه هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل یگان‌های واکنش سریع، تشکیل مدرسه تک تیرانداز، ارتقاء ظرفیت تحرک، تهیه تجهیزات مورد نیاز، ارتقاء ظرفیت بالگردی و مسلح کردن بالگردها به موشک‌های مورد نیاز و رصد تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و سلاح‌های گروهک‌های تروریستی و تهیه تجهیزات متناسب برای مقابله با این گروهک‌ها بخشی از اقدامات نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدها و جنگ‌های نیابتی است.

نظر پروفسور سمیعی درباره تاثیر موبایل و امواج رادیویی روی مغز/از میانسالی به فکر سلامت در پیری باشید


پروفسور سمیعی در یک بخش خبری سراسری اعلام کرد هنوز اثبات نشده امواج موبایل یا سایر امواج برای بدن ضرر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پروفسور مجید سمیعی جراح معروف مغز و اعصاب در شبکه خبر سیما گفتگوی کوتاهی درباره سلامت مغز و اعصاب داشت. بخشی از اظهارات او که اخیرا در بازی شهرآورد پایتخت در استادیوم آزادی حضور داشت را درباره سلامت انسان می خوانید:

چه کنیم در سنین بالا دچار سکته مغزی نشویم؟

عوامل زیادی در سلامت بدن در سنین بالا مهم است. تغذیه ما با بالا رفتن سن بسیار موثر است. زمانی ما متوجه بیماری در سلول های مغزی می شویم که دچار سکته شده ایم. در حالی که باید 20 سال قبل به فکر تغذیه مغز باشیم. اگر بتوانیم از سنین 35 تا 40 سال بعد مواظب تغذیه، چربی، فشار خون و مسایل دیگر باشیم که عروق بدن خسته نشوند، مطمئنا در سنین بالا با دقت و تمرکز بالا می توانند زندگی کنند. این نصیحت من برای کسانی است که علاقمند به سلامت خود هستند.

ضرر امواج موبایل برای مغز و اعصاب چقدر است؟

امواج موبایل تنها امواجی نیست که اطراف ما وجود دارد. هزاران نوع امواج می آیند و در بدن ما رد می شوند و ما نمی بینیم. شاید به همین دلیل اعتماد به ضرر رسانی آن نداریم. تاکنون ثابت نشده که امواجی که در اطراف ما هست، ضرر زیادی برای بدن دارد یا ندارد. این کار یعنی اثبات یا رد این موضوع بسیار مشکلی است. از این لحاظ نمی گویم اثری ندارد، همه امواج که از بدن ما رد می شوند، حتی دو انسان که مقابل همدیگر هستند یا به همدیگر برمی خورند، یا به هم علاقمند می شوند یا با همدیگر تعامل فکری دارند یا احساسات نسبت به همدیگر دارند امواج دارند.

برای دانشجویان رشته پزشکی چه توصیه ای دارید؟

مهمترین چیز تمرکز افکار است. جوانها اشتباه می کنند از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند. اگر آدم اطلاعات عمومی داشته باشد بد نیست ولی باید یک رشته ای را پیش بگیرد. برای این منظور باید عاشق آن رشته باشد. عشق بزرگترین قدرت در وجود انسان است. اگر به خاطر ثروت و مقام بخواهد دنبال چیزی باشد، موفق نخواهد بود. باید عاشق باشد و از همه چیز برای تسلط در آن رشته، صرف نظر کند. امیدوارم جوانان به این نصیحت گوش کنند.

آل سعود ۷۰۰۰ نظامی خود را به اتهام فرار از جنگ یمن به زندان انداخت


«محمد صالح النعیمی» رئیس بخش سیاسی اتحادیه نیروهای مردمی یمن در مصاحبه تفصیلی با شبکه «المیادین» یمن فاش کرده «یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ریاض برضد یمن، عزم و اراده درهم شکسته نظامیان آنها در میادین مختلف نبرد است. براساس آخرین اطلاعات به دست آمده بیش از 7 هزار نظامی و افسر درجه‌دار سعودی و عربی عضو ائتلاف برضد یمن به دلیل فرار از ارتش در زندان‌های ریاض به سر می‌برند. کشته‌های آنها اکنون به رقم هزاران نفر رسیده و اسرای بسیاری را در این تجاوز از دست داده‌اند. شمار زخمی‌ها هم به مراتب از تمام این اعداد اعلام شده بیشتر است.آخرین خبرهای به دست آمده نشان از این دارد که ائتلاف عربی در این تجاوز بیش از 22 هزار زخمی داشته و عربستان هم به تنهایی 7 هزار زخمی در بین نظامیانش داشته است.» وی همچنین تاکید کرد «در گذشته، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یک سری رویا و آرزوهایی داشتند و امیدوار بودند از طریق ادامه حملات نظامی برضد یمن به این خواسته‌های خود دست یابند، تمام این آمال و آرزوهای دشمنان یمن در برابر ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای ارتش یمن و مقاومت نقش بر آب شده و با شکست سنگینی مواجه شده‌اند. آنها این بار درحالی خواستار آتش بس شده‌اند، که می‌بینیم شرایط ائتلاف و عربستان به صورت کامل به زیان آنها است. البته ما هم اکنون نیز کاملا هوشیار هستیم و می‌دانیم، عربستان که معروف به نقض پیمان است، این بار هم نقض پیمان خواهد کرد و آتش بس را نقض می‌کند.»