بصائر
بصائر

بصائر

معاون اجرایی ارتش ؛بخش عمده مأموریت‌های نیرو‌های مسلح بر عهده سربازان است

1398/9/30 شنبه

 

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه سربازان وظیفه از مهمترین مؤلفه‌های قدرت ارتش و از ارکان تعیین‌کننده آن به شمار می‌روند، گفت: امروز بخش قابل توجهی از بار سنگین اجرای مأموریت‌های مختلف ارتش در بخش‌های زمین، دریا، هوا و فضا بر عهده سربازان وظیفه است.

 به گزارش روابط عمومی ارتش : امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش در مراسم اعطای گواهینامه مهارتی به یک هزار و ۷۰۰ نفر از سربازان وظیفه که امروز (شنبه) در مرکز آموزش شهدای ۰۱ نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: واژه سربازی در ساختار نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش از مفهوم عمیق و با ارزشی برخوردار است، که با آموزش، خدمت به مردم در راستای ارتقای امنیت ارتباط مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه سربازان وظیفه از مهمترین مؤلفه‌های قدرت ارتش و از ارکان تعیین‌کننده آن به شمار می‌روند، افزود: امروز بخش قابل توجهی از بار سنگین اجرای مأموریت‌های مختلف ارتش در بخش‌های زمین، دریا، هوا و فضا بر عهده سربازان وظیفه است.

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: دوران سربازی باید بستر تجربه‌اندوزی و پختگی جوانان را فراهم کند.

امیر محمودی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار سرباز حضور داشتند که از این تعداد قریب به ۴۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، گفت: مقاومت‌های جانانه جوانان سرباز در دوران دفاع مقدس، فتوحات بسیار زیادی را رقم زد.

وی عنوان کرد: اگر کشورمان امروز از امنیت برخوردار است به علت آن سابقه‌ای است که دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس آن را مشاهده کرده است.

با حضور فرمانده کل ارتش؛آیین تجلیل از خانواده شهداء و ایثارگران ادیان توحیدی برگزار شد

1398/10/2 دوشنبه

 

مراسم تجلیل و تقدیر از خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان ادیان توحیدی در آستانه سال نو میلادی با حضور امیر سرلشکر موسوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم گرامیداشت شهدای ارامنه همزمان با آغاز ایام سال نو میلادی و سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با همراهی و همت ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهشت زهرا (س) در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

در این مراسم اسقف اعظم سبوه سرکیسیان، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های شهدا و ایثارگران ادیان توحیدی حضور داشتند.

اسقف اعظم سبوه سرکیسیان با اشاره به اینکه در ایام شادی به سر می‌بریم گفت: اکنون باید در کنار یکدیگر همبستگی داشته باشیم. خداوند انسان را آفرید تا با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی افزود: هدف ما این است که در کنار یکدیگر زندگی کنیم و در راه کشور از خودگذشتگی و فداکاری کنیم. افرادی که در راه وطن جان خود را فدا می‌کنند در نگاه اسلام و مسیحیت زنده هستند و آیاتی در قرآن و فراز‌هایی از انجیل یادآور این مسئله است.

اسقف سرکیسیان گفت: حضرت مسیح (ع) الگویی برای صلح و انسان‌هاست. ما ایمان داریم که در این مراسم شهیدان حضور دارند.

همچنین در این آئین از آلبرت محمودلو جانباز ۵۰ درصد در مریوان، هاسو کشیش دانیالیان جانباز ۷۰ درصد در مریوان، ریموند ریکوریاند جانباز و آزاده، واروژ طهماسبی جانباز ۵۰ درصد، مادر شهید زوریک مرادی‌مسیحی و مادر شهید رازمیک خاچاطوریان تجلیل و تقدیر شد.

امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:معنویت نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد

1398/10/2 دوشنبه

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اهمیت نقش معنویت در ارتقای توان رزمی گفت: امروز ارتش ما یک ارتش معنویت‌محور است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه همایش «تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی» که امروز در دانشگاه جنگ ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معنویت یکی از اصلی‌ترین محور‌های فرهنگ دفاعی است که نقشی اساسی در ارتقای توان رزمی دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش معنویت در ارتقای توان و روحیه رزمی نیرو‌های مسلح گفت: هر یک از کارکنان نیرو‌های مسلح باید دارای شاخص‌هایی ازجمله علم، مهارت و آمادگی جسمانی باشند و خود را به اسلحه ایمان نیز مجهز کنند.

امیر سیاری ادامه داد: اگر یک نظامی از نظر علم و دانش نظامی، آمادگی جسمانی و مهارت در سطح بالایی قرار داشته باشد، اما به لحاظ معنویت و اعتقاد در سطح پایینی باشد، هیچ‌گاه نخواهد توانست مهارت و دانش خود را در میدان‌های نبرد پای کار بیاورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: اعتقاد و ایمان نیرو‌ها باعث می‌شود که یک رزمنده همه داشته‌های خود را پای کار بیاورد.

وی برخی ارتش‌های دنیا را مزدورپرور دانست و گفت: مزدور کسی است که در قبال پولی که دریافت می‌کند، شرح وظایفی را که برای او تعریف شده است، انجام می‌دهد؛ اما او این شرح وظایف را تا جایی انجام می‌دهد که جانش تهدید نشود.

رئیس ستاد ارتش تصریح کرد: رزمنده‌ای که ایمان و اعتقادش ضعیف باشد، نمی‌توان برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور روی آن حساب کرد.

امیر سیاری با اشاره به اینکه امروز ارتش ما یک ارتش معنویت‌محور است، بیان کرد: امروز همه قوانین و مقررات ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارزش‌های انقلاب و دین گرفته شده و میزان توجه به ایمان و اعتقاد در ارتش بسیار بالاست

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی عنوان کرد؛

1398/10/2 دوشنبه

 

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در نخستین همایش ملی "تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی" با محوریت دعای ۲۷ صحیفه سجادیه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: صحیفه سجادیه علاوه بر اینکه یک دعاست، مجموعه ای مفید از تاکتیک های دفاعی و رزمی است و در این دانشگاه امکان تحلیل تاکتیکی و دفاعی فرازهای صحیفه سجادیه وجود دارد و خوب است که این برنامه در این دانشگاه و سایر مراکز آموزشی ارتش پیش‌بینی شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی طی سخنانی این همایش را یک ابتکار، خلاقیت و نوآوری در سطح ارتش دانست و افزود: اینکه این همایش ملی در دافوس ارتش برگزار شده بسیار خوشایند است، زیرا صحیفه سجادیه علاوه بر اینکه یک دعاست، مجموعه ای مفید از تاکتیک های دفاعی و رزمی است و در این دانشگاه امکان تحلیل تاکتیکی و دفاعی فرازهای دعای ۲۷ صحیفه سجادیه وجود دارد و خوب است که این برنامه در این دانشگاه و سایر مراکز آموزشی ارتش پیش‌بینی شود.

وی افزود: قرآن کریم یک کتاب آسمانی و معجزه الهی رسول گرامی اسلام(ص) است و برتر از قرآن کتابی نداریم، اما بعد از قرآن نهج البلاغه و پس از آن صحیفه سجادیه است. این کتاب ها مهمترین میراث وحیانی شیعه به شمار می روند و صحیفه به عنوان اخت القرآن و انجیل اهل بیت و زبور آل محمد(ص) نام گرفته است.

حجت الاسلام محمد حسنی در ادامه با اشاره به تعبیری از امام خمینی(ره) در خصوص صحیفه سجادیه تصریح کرد: قرآن کریم، قرآن نازل است که از آسمانها به سمت زمین نازل شده و صحیفه سجادیه کامله، قرآن صاعد است، یعنی از سمت زمین به آسمان آمده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: مجموعه صحیفه سجادیه دارای ۵۴ دعا است که امام سجاد(ع) در دعای بیست و هفتم آن ۱۱۰ خواسته را از خداوند مطرح کرده است که ۶۷ دعای آن مربوط به سپاه اسلام و مرزداران و ۴۳ نفرین علیه دشمنان اسلام و مرزهای اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به آموزه های دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه افزود: آموزه های این دعا بسیار گسترده است و هرآنچه در صحیفه و خواسته های امام سجاد(ع) است ریشه در قرآن دارد. آموزه اول آن مربوط به خود رزمنده و مرزدار است که علاوه بر وظایفی که دارد موظف و مکلف به دعا در حق خویش می باشد.

وی دومین آموزه دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه را دعای دیگران در حق رزمندگان خواند و تصریح کرد: ما یا باید مرزدار باشیم و یا یاور مرزدار. کسانی که پشتیبان و حامی مرزداران هستند وظایفی دارند که یکی از مهمترین وظایف آن ها دعا برای مرزداران است و اگر دعا نکنیم در نزد خدا بدهکار خواهیم بود که چرا وظیفهدشناسی نکردیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش سومین آموزه دعای مرزداران را مکلف بودن مردم به تولی و تبری خواند و افزود: کسی که تولی دارد ولی تبری ندارد مانند کسی است که دوستدار اسلام است ولی دشمن دشمنان اسلام نیست پس در نتیجه دوست اسلام هم نیست. در صحیفه سجادیه ۶۷ دعا مربوط به تولی و ۴۳ نفرین برای دشمنان اسلام است که مربوط به تبری است.

وی آموزه چهارم را مکلف بودن مردم به دعا بر حق افراد معذور از جبهه دانست و گفت: بعضی ها دوست دارند به جبهه بروند ولی دارای معذوریت هستند و امام سجاد(ع) این افراد را به این صورت دعا می کند: خدایا نام او را در دفتر و دیوان خود ثبت و ثواب مجاهدین را برایشان بنویس و آن ها را هم ردیف صالحان و شهیدان قرار بده.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در ادامه گفت: امام سجاد(ع) در آموزه پنجم اصل دعا کردن و چگونگی دعا را آموزش داده است. پس بهترین دعا در حق سپاه اسلام و بهترین نفرین در حق دشمن همان است که امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه آورده است.

گفتنی است، همایش ملی تعالی معنوی و فرهنگ دفاعی با برگزاری کارگاه های تخصصی و پنل های علمی مختلف از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۶ عصر و برگزاری اختتامیه همایش با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه خواهد یافت

تصویری از دیدار صمیمانه فرماندهان کل ارتش و سپاه

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه جلسات مشترک فرماندهان نیروهای مسلح در راستای تعامل و هم‌افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد ارتش با سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی، برنامه‌ها و راه‌کارهای تقویت تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.