بصائر
بصائر

بصائر

بشار اسد: اگر احساس کنیم ایران نیاز به پایگاه نظامی در سوریه دارد در این زمینه تردید نخواهیم کرد



بشار اسد: اگر احساس کنیم ایران نیاز به پایگاه نظامی در سوریه دارد در این زمینه تردید نخواهیم کرد

 بشار اسد – رییس جمهور سوریه – در مصاحبه با شبکه العالم گفت: امروز اگر در هماهنگی با ایرانی ها احساس کنیم به وجود پایگاه نظامی ایرانی در سوریه نیاز است حتما در این زمینه تردیدی به خود راه نمی دهیم. در سوریه پایگاه ایرانی وجود ندارد چون ایرانی ها درخواست نکردند. ما از اول جنگ از ایرانی ها درخواست کردیم در سوریه حضور یابند.

وی افزود: باید به صورت واضح تأکید کنم، رابطه سوریه و ایران رابطه ای راهبردی است و تحت تاثیر مسائل جنوب و شمال قرار ندارد. این رابطه با همه جوانبش به صورت واقعی با حال و آینده منطقه مرتبط است و تحت تاثیر قیمت های بازار بین المللی قرار نمی گیرد. نه سوریه و نه ایران هرگز این رابطه را در بازار سیاسی بین المللی مطرح نمی کنند، تا بخواهد مکانی برای سازش باشد. هر آنچه مطرح شده ، طرح اسراییلی است، وهدف از آن به چالش کشیدن و در تنگنا قرار دادن ایران است. 

رشد ۳۵ درصدی مسکن

مهدی روانشاد‌نیا، عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران  با بیان اینکه تحولات اقتصادی و افزایش قیمت در بازارهای موازی بر بازار مسکن تأثیرگذار بوده است، اظهار کرد:  در سال‌های گذشته، مسکن رکود 5 ساله‌ای را تجربه کرده که همین موضوع باعث انباشت تقاضا شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز و کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، باعث شک قیمتی در بخش مسکن شده است.

روانشادنیا تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، 70 درصد از تقاضاهای خرید برای واحد‌های زیر صد متر است و با توجه به آن که عمده این متراژ واحد‌ها در مناطق خاصی از تهران وجود دارد؛ بنابراین باعث تشدید قیمتی شده است.

عضو هیأت مدیره نظام مهندسی یادآور شد: میانگین افزایش قیمت در استان تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته، 35 درصد بوده و این رشد قیمتی در منطقه 5 تهران، 54 درصد بوده است.

وی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که بیشتر میزان تقاضا برای خرید مسکن در مناطق 4، 2 و 5 بوده است.

ملاحظات: جای نگرانی نیست،حقوق کارمندان و کارگران هم 200 هزار تومان افزایش یافته که در مجموع  با پس انداز آن طی 30 سال می تواند بدون در نظر گرفتن تورم بعد از این،یکواحد 50 متری رهن نماید!هی نگویید دولت به فکر کارمندانش نیست!

اسرائیل چگونه فرو خواهد پاشید؟!



با فراگیر شدن جنایات اسرائیل در رسانه‌ها، ظهور مورخان نواندیشی که کل واقعه هولوکاست را زیر سوال بردند و شهادت فعالان صلح غربی اینک تابلوی مظلوم نمایی اسرائیل فرو ریخته است.

اسرائیل چگونه فرو خواهد پاشید؟! روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره 19 خرداد خود نوشت:

بنیان‌های رژیم صهیونیستی بر چند ستون متزلزل

امیر حیدری: هوانیروز ارتش نبود، تلفات سنگینی در زلزله کرمانشاه می دادیم

کیومرث حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اگر هوانیروز نبود ما تلفات بیشتری در زلزله کرمانشاه می‌دادیم، گفت: هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه‌ای از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش یک روزه تجارب به دست آمده از زلزله کرمانشاه در جمع دانشجویان دوره بیست و هشتم فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: یگان های نظامی در برابر حوادث غیر مترقبه باید آمادگی ذهنی و جسارت ورود به صحنه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه تجربه بزرگی در کمک و امداد رسانی برای  ما به همراه داشت بیان کرد: مقابله با زلزله را باید به سه محور قبل از زلزله، بعد از زلزله و در نهایت به امداد و نجات و کمک رسانی تقسیم کرد.

وی افزود: ضرورت دارد یگان‌های نظامی خود را برای آمادگی مقابله با حادثه ای همانند زلزله آماده کنند و آموزش های مورد نیاز و تجهیزات لازم را در اختیار یگان ها قرار دهند.

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: از زلزله سرپل ذهاب تجربه هایی مانند ارتباط با مسئولین شهری، ارتباط با رسانه های جمعی، تشکیل یگان پیشرو، تامین امنیت، نحوه تخلیه مجروحین، تقسیم اقلام را کسب کردیم که این تجارب در آینده موجب می شود کار امداد و نجات سریع تر انجام شود.

امیر حیدری گفت: لحظات طلایی، ساعت اولیه حادثه است. در این لحظات با حضور به موقع می شود تعداد زیادی از را نجات داد و عمق فاجعه را کم کرد که بحمدالله یگان های ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش در زلزله سرپل ذهاب با حضور در لحظات طلایی توانسته است عملکرد تاثیر گذاری را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: در حوادث غیر مترقبه نکته بسیار مهم این است که تمام تمرکز را باید روی کم کردن تلفات قرار داد، در این حادثه با برنامه ریزی که از سوی فرمانده کل ارتش صورت گرفت و با تلاش دلاور مردان ارتش جلوی خسارت های احتمالی بیشتر گرفته شد.

امیر حیدری از دیگر تجربه های اخذ شده در حادثه زلزله سرپل ذهاب را ایجاد کمربند تامینی در شهر خواند و اظهار داشت: بلافاصله شهر سرپل ذهاب را به چهار قسمت تقسیم کردیم و در این نقاط برای برقراری تامین امنیت، یگان تیپ ۶۵ نیرو مخصوص را مستقر کردیم و آرامش نسبی به شهر برگشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حضور ناوگان هوانیروز را در حوادث غیر مترقبه بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: در حادثه زلزله سرپل ذهاب هوانیروز نقش آفرینی کرد، هوانیروز برای کشور به مانند اکسیژن است باید هوانیروز را در بهترین شرایط ممکن نگه داریم، اگر هوانیروز نبود ما شاهد تلفات و حوادث ناگوار بیشتری بودیم. هوانیروز در این حادثه با ۵۵۳ سورتی پرواز رکورد قابل ملاحظه ای را از خود به نمایش گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: ماموریت یگان های ارتش تا اسکان موقت بود و این کار را به شایستگی انجام داد، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و تعمیر منازل را بر عهده گرفت و شروع به فعالیت کرد. البته درحال حاضر یگان های ما در منطقه حضور دارند و این حضور  به صورت عاشقانه  است یعنی اینکه برای کمک به مردم در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.


امیر سرتیپ پوردستان: اشراف اطلاعاتی دقیقی بر منطقه داریم

امیر پوردستان

مشهد- رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اشراف اطلاعاتی دقیقی بر منطقه داریم و مقابل دشمن غافلگیر نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر با توانمندی هایی که ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد تمامی حرکت ها در اطراف مرزها و منطقه رصد می شود.

وی افزود: اطلاعات لازم پس از جمع آوری توسط کارشناسان ارتش تحلیل شده و متناسب با تهدیدها ظرفیت های دفاعی لازم تدبیر می شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تدابیر لازم برای هر شرایطی اندیشید شده است و مردم مطمئن باشند نیروهای مسلح ایران غافلگیر نخواهند شد.

پوردستان تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی ما در منطقه به حدی است که در حال حاضر تعداد نیروهای داعش در افغانستان را می دانیم و مطلع هستیم این افراد چه اقداماتی را در آن کشور انجام داده و سرکردگانشان چه افرادی هستند.

وی افزود: همچنین ما دقیقا می دانیم در پایگاه های هوایی کشورهای عربی از جمله پایگاه هوایی الظفره چند هوایپما از چه نوعی وجود دارد. همچنین تمامی شناورهایی که در آب های خلیج فارس و منطقه در تردد هستند رصد شده و قابلیت های هر کدام برای ما مشخص است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با ظرفیت هایی که دشمن در اختیار دارد، برنامه ریزی لازم را برای توانمندی به انجام رسانده و خودمان را آماده نگاه می داریم.

پوردستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دنبال تجاوز به هیچ کشوری نیست ولی برای دفاع از این نظام مقدس در هر جغرافیایی که لازم باشد برای مقابله با تهدید دشمنان اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

وی گفت: امروز خوشبختانه با وجود دانشمندان و صنایع دفاعی کارآمد بومی، سلاح های مورد نیاز خودمان را تولید می کنیم. در حال حاضر فاصله ایده تا محصول بسیار کوتاه شده است و آنچه که فرماندهان صحنه نیاز دارند در کوتاه ترین زمان ساخته و در اختیار آنها قرار داده می شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما هیچگاه به دنبال جنگ و تسلط بر هیچ جغرافیای خارجی نبودیم و نیستیم اما این راهبرد به معنای عدم ارتقاء توانمندی های دفاعی ایران نیست چرا که قرآن کریم  به ما دستور می دهد خودمان را در برابر دشمنان آماده نگه داریم.

پوردستان اظهار کرد: ما درس های زیادی از دفاع مقدس و انقلاب آموختیم و تلاش ما به عنوان سربازان نظام این است که به گونه ای عمل کنیم که در پیشگاه ملت ایران سربلند باشیم.