بصائر
بصائر

بصائر

بحث داغ کاربران خبرآنلاین درباره طرح مجلس؛مخالفان و موافقان چه گفتند؟

عمده کاربران خبرآنلاین می گویند طرح مجلس ایران برای خروج از ان پی تی مردم ایران را در فقر و فشار بیشتر قرار می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، مصوبه خروج ایران از ان پی تی(لغو پروتکل الحاقی) از سوی شورای نگهاب تایید شد. این طرح به معنای خروج ایران از برجام و غنی سازی 20 درصدی اورانیوم است که از سوی جامعه ملل به معنای ساخت بمب اتم است. این طرح با باتاب منفی در میان افکار عمومی و کارشناسان داشته حتی روسیه، چین ، تروئیکای اروپا و رافائل گروسی دبیر کل آژانس اتمی ان را محکوم کرده اند.

لایحه این طرح روز در آستانه انتخابات آمریکا یعنی 12 آبان ماه شب قبل از انتخابات ایالات متحده به مجلس رفت و همزمان با نتیجه انتخابات این لایحه به رای گذاشته شد و شد آنچه که نباید بشود! در همین باره در روز 11 آذر ماه روزی که مجلس برای سرنوشت این توافقنامه تصمیم می گرفت خبرآنلاین از کاربران پرسید که آیا طرح به ضرر ماست یا نفع ما؟

80 درصد از رای دهندگان خبرآنلاین یک صدا گفته اند که این طرح به نفع مردم نیست و اگر این مجلس دغدغه مردم و تحریم دارد فکری به حال معیشت و مناطق محروم کشور باشد نه به کاری نه وظیفه انها است و نه سواد آن را دارند دخالت کند. کاربران این تصمیم را همسویی با اسرائیل، امریکا و عربستان خوانده اند و می گویند مجلس را از نفوذی ها پاکسازی کنید. برخی از کامنت های شما را در این بحث داغ باهم می خوانیم:

مخاطب بی نامی نوشت: جالبه تو شطرنج سیاسی عملا کاری که اسرائیل میخواد و انجام میدن و حرکت بعدیشونو اسرائیل طرراحی کرده.

مخاطب دیگری در پاسخ به کامنت بالا نوشت: کسانی که این طرح را دادند و تصویب کردند برای اسراییل و کاسبان تحریم کار میکنند.

محمد با اشاره به فشار تحریم ها نوشت: بی انصاف ها بزارین لااقل نفس بیاد بره معلوم نیست مجلس واسه ما کار میکنه یا دشمنای ما

کاربری با عنوان معلم ناامید با اشاره به وظایف مجلس نوشته است: این نمایندگان انقلابی و اصولگرا برا معیشت و منزلت امثال کارگر و معلم در عمل چه کرده اند ...‌؟؟

مخاطب بی نامی با اشاره به ترور شهید فخری زاده نوشت: اگر این ترور اتفاق نمی افتاد هم چنین تصمیمی گرفته می شد؟ اینکه مسئولان ما مسیر راه و تدبیر مشخصی ندارند و هیجانی و لحظه ای و بر اساس اتفاقات و رفتار طرف مقابل تصمیم میگیرند بسیار خطرناک و نگران کننده است. بیش از 50 سال است که برای برنامه هسته ای باج و هزینه میدهیم. آخر این مسیر و زمان رسیدن به آن مشخص است؟

کاربر بی نامی با اشاره به طرح مجلس و تاثیر ان بر بازار ارز و سکه و خودرو نوشت: حالا مثلا این مصوبه شما چه دردی از مردم حل میکنه؟ اورانیوم 20 درصد نون شب میشه؟ یکم بازار داشت آروم میشد دوباره بهم زدید. خدا ازتون نگذره که شما خودتون کاسبان اصلی تحریم هستید

علی با اشاره به فتوای مهم رهبر معظم انقلاب درباره ساخت سلاح هسته ای نوشت: این کسانی که پشت این طرح هستند با فتوای آقا مخالف هستند و معتقد به داشتن سلاح هسته ای و این گروه معمولا با تندرو های آمریکا و اسراییل هم نوا و هم جهت هستند و به دنبال جنگ آخر زمانی. حالا خودتان بگویید که کارهای این ها به نفع امنیت ملی است یا خلاف آن. این طرح یعنی بازگشت به قبل برجام یعنی اجماع جهانی علیه ایران. خودشون هم میدونند اما نفعشان در تحریم و فضای امنیتی و رانت تحریم است. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند با این افراد.

کاربر دیگری با اشاره به اینکه باید درباره این طرح توضیح داده شود نوشت: باید حساب کرد که انباشت اورانیوم ۲۰ درصدی و خروج از پروتکل الحاقی چه منافعی برای ما دارد و چه تبعاتی. آن وقت براحتی میتوان تصمیم گرفت که این کار به مصلحت است یا خیر!

محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه این طرح همان چیزی بود که اسرائیل به دنبال آن بود نوشت: این مصوبه خواست قلبی اسرائیل غاصب و عربستان و امارات و بحرین و آمریکا و ..... دلار فروشان و سکه فروشان و ...... آمریکای دشمن است ::: نکنید اینکار را ...... نکنید .

حکیم باشی با اشاره به حدود اختیارات مجلس نوشت: قبل از هر نقطه نظری .باید دید این مجلس با این فهم سیاسی و اقتصادی صلاحیت تصمیم گیری در مورد چنین مطلبی رو دارد یانه

امین در پاسخ این کامنت نوشت: قطعا این امر در صلاحیت مجلس نیست و ازجمله اختیارات مراجع بالادستی است. درفرض محال داشتن اختیار، این مصوبه بار مالی دارد وشورای نگهبان آن را رد می کند.حال باید سوال کرد چطور آقایان نماینده این قدر بیسواد هستند!!؟

علی از موافقان این طرح نوشت: کاملا به نفع منافع ملی هست، یکبار قراردادی بسته شد و وعده نکردند، به عاقبت لیبی نگاه کنید، تقویت بنیه اتمی و نظامی با وجود بدعهدان الزامی است

کامنت علی با پاسخ تند کاربران مواجه شد: لیبی با دیکتاروی به نام معمر قذافی رو با ایران مقایسه کنی خودت فهمیدی یه جوری نظام رو تخریب کردی مشکل اینجاست که کم فهمانی مثل شما طراح این طرح هستند بعدش هم مثبت و منفی کامنت ها رو ببینی نظر مردم دستت میاد و متوجه میشی که نمایندگانی که با حداقل رای راهی مجلس شدن نماینده بخش کوچکی از مردم هستند

کاربر دیگری در پاسخ به علی نوشت: هر حرفی میشه حرف از لیبی و سوریه و می زنید ولی به این موضوع اشاره نمی کنید که مردم این کشور بخاطر فقر ، تبعیض ، بیکاری ، دیکتاتوری حاکمانشون ریختن بیرون ! بخاطر نداشتن بمب هسته ایی نبود بلکه بخاطر نداشتن پشتوانه مردمی بود . به علاوه شما با این طرح از ان پی تی خارج شدی ، هم تحریم های ترامپ سر جاش میمونه هم تحریم های سازمان ملل که آمریکا زور زد برگردونه و

 کاربر بی نامی با اشاره به فتوای هسته ای مقام معظم رهبری نوشت: نفوذی ها را باید درتندرو های دو آتیشه جستجو کرد همانهایی که وقتی به صرفشان نیست صحبتهای رهبری را نادیده میگیرند

مخاطب بی نام دیگری نوشت: طرح مجلس در جهت مسدود کردن راه مذاکره و بازگشت ایران به جامعه جهانی و تمدید تحریمهاست. مگر اسرائیل هم همین ها را نمی خواهد؟
کاربر بی نامی با اشاره به فشار حداکثری ترامپ علیه ایران نوشت: در تعجبم که مجلس ما چقدر با دولت ترامپ هماهنگ عمل می کنه، از این بابت که کاری رو که ترامپ نتونست با سالها فشار حداکثری به انجام برسونه و دست از پا درازتر داره کاخ سفید رو ترک می کنه، مجلس ما مانند یک اسب ترووا از داخل قصد انجامشو داره تا هدیه ای خداحافظی باشه برای ترامپ که خیلی هم ناراحت این پست رو ترک نکنه و بدونه اینجا هم طرفدارانی داره !!!
مخاطب بی نامی با اشاره به ترورهای قبلی نوشت: بیشترین ترور دانشمند هسته ایی چه زمانی بود ؟ دوره ریاست جمهوری کی ؟ برجام بود اونموقع ؟ بله یا رومی رومی یا زنگی زنگی ، برای شما کاسبان و دلالان تحریم طلای طلا هست ، جفت شش آوردید ! اصلا ترامپ دید برجام به ضرر ایران هست واسه همین از برجام خارج شد ! چقدر شماها تفکراتتون با ترامپ و اون رژیم آل سعودی و ... نزدیک هست ! نه اونها برجام رو میخوان نه شما ! اونها جنگ بین ایران و ناتو رو میخوان شما هم میخواهید ! چقدر تفکرات جالبی دارید !
کاربر بی نام دیگری نوشت: اسم طرح درست نیست، به نوعی با اجرای این طرح تحریم ها لغو نخواهد شد و شاید بیشتر هم شود، اگر اسم طرح را میگذاشتند لغو برجام بهتر بود. متاسفم که نماینده هایی که ا فقط برای ۳۰ درصد ملت ایران نمایندگی میکنند، آتشی را در ایران شعله ور خواهند کرد که دودمان ملت را بسوزاند
کاربر دیگری نوشت: برجام خوب ولی کسانی که در ایران می خواهندانجامش دهند قدرتی ندارند و هر بارمی خواهد به ثمر بنشیندیک عده منفعت طلب کاسب تحریم چوبی میخی سیخی داخلش می کنند که وضعیت عادی نشود
داوود نوشت: وقتی با کمترین مشارکت یک عده تندرو به مجلس راه پیدا می کنند و نماینده واقعی مردم نبوده و فقط تفکر پنج درصد از ملت رو نمایندگی می کنند . هیچ طرح قابل قبولی ارائه نمیکنند. ضمن اینکه کاملا واضحه میخوان بازی روحانی و بایدن خراب کنند و بعد از به دست آوردن پاستور همه موفقیت ها رو به نام خودشون بزنند. از این نا نماینده ها باید بپرسید چرا چند ماه قبل از برحام خارج نشدند. الان هم مگه اسراییل که به قول شما عامل ترور هست جزء 5+1 هست؟
مخاطب موافق این طرح نوشت: بهترین طرح ممکن. اگر این مجلس هشت سال پیش بود خدا میدونه شرایطمون عالی بود اونا دنبال ما میدیدن التماس میکردن 99 درصد و بکنید 50 درصد کل دنیا را بهتون میدیم
حقدوست موافق این طرح  نوشت: بله به نفع ماست البته نیاز نیست فوری از ان پی تی خارج شویم ، طرح باید کاملا محاسبه شده و هدفمند و زمان بندی شده باشد و گام به گام در بازه های زمانی کوتاه انجام شود که بتواند هم بازدارندگی و هم ایجاد فشار کند و هم قابل برگشت باشد باید کنترل اوضاع را در دست داشت و بر اساس تفکر و سنجش روزانه محدودیت ها را کاهش داد نه بر اساس نوشته هایی از قبل که قابل تغییرات نباشد و نتوانست محاسبات جدید را در ان دخیل کرد ، قطعا اینگونه به نفع کشور است و اگر قرار باشد روزی مذاکره انجام شود برگه های بیشتری برای بازی خواهیم داشت ، و اینکه باید انها امنیت ایران را امنیت خود بدانند.
علی با اشاره به شکست امریکا در شورای امنیت نوشت: این طرح کاملا در خدمت اهداف اسرائیل و عربستان است . نزدیک به سه سال شدیدترین تحریمها را با سختی تحمل کردیم ولی زیر بار حرف زور و شروط ترامپ که به معنای تسلیم بود نرفتیم اما توانستیم آمریکا را در بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل و لغو تحریمهای تسلیحاتی شکست بدیم و در شورای امنیت به ان وضع منزوی و مفتضح کنیم. حالا که وقت چیدن میوه مقاومت بود و می تونستیم به دنیا نشان دهیم امریکا در کارزار فشار حداکثری شکست خورده و دولت بایدن مجبور به بازگشت به برجام و لغو تحریمها شده و ایران به زورگویی و فشار باج نمی دهد متاسفانه مجلس انقلابی با این طرح عجیب میخواد کاری بکنه که ترامپ و اسرائیل و پادوهای منطقه ای انان نتوانستند انجام بدن یعنی رفتن پرونده ایران به شورای امنیت و احیای قطعنامه های گذشته و تحریمهای جهانی و انزوای مجدد ایران. جالبه نام طرح هم گذاشتن اقدامات راهبردی برای رفع تحریمها!!!
شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به این لینک در این بحث داغ شرکت کنید:
شما نظربدهید/طرح مجلس درباره خروج از NPTبه نفع ماست یا به ضرر ما؟ v
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.