بصائر
بصائر

بصائر

.................

پریروز خبر خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی منتسب به چالش نهنگ آبی پخش شد، امروز بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر اینکه نهنگ آبی بازی رایانه ای نیست بلکه یک چالش در فضای مجازی است تاکید دوباره داشت.

هر آنچه در مورد نهنگ آبی باید بدانید!

از آنجا که نسخه اصلی این چالش که توسط یک فرد روس ایجاد شده بود، مدت‌هاست دیگر وجود ندارد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در جریان رسانه‌ای این چالش که مدتی پیش در کشور به‌ راه افتاد رویکردهای تخصصی خود را ارائه کرده بود؛ و امروز چند نکته در این زمینه متذکر شده است.
موارد مورد نظر بنیاد بازی ها به این شرح است:
همچنان برخی رسانه‌ ها و افراد «نهنگ آبی» را یک بازی رایانه‌ ای می ‌نامند. بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای بارها تاکید کرده که «نهنگ آبی» بازی رایانه‌ای نیست بلکه یک چالش است که از فضای مجازی برای اجرایی شدن بهره می ‌برد. این چالش 50 مرحله دارد که نه تنها با استفاده از فضای مجازی بلکه می ‌توان این مراحل را به صورت حضوری نیز رد و بدل کرد.
نسخه اصلی این چالش مدت‌ هاست با دستگیری ایجادکنندگان آن در روسیه از دسترس خارج شده است.
به گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، زمانی که رسانه‌ های سراسر کشور شروع به اطلاع‌ رسانی در زمینه نهنگ آبی کردند، بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای هشدار داد که موج‌ سواری رسانه‌ ای در این زمینه خطرناک بوده و ممکن است سودجویانی با کپی‌ برداری از مراحل نهنگ آبی، چالش‌ های مشابهی را در کشور راه‌اندازی کرده و بحران‌آفرینی کنند. متاسفانه به این هشدار توجهی نشد و نهنگ آبی که چالشی ناشناخته در کشور بود به یک‌باره بر سر زبان‌ها افتاد و موقعیت برای سودجویان فراهم شد.


خانواده‌ها باید توجه کنند اگر فرزندشان فعالیت‌های مشکوکی از جمله دیدن فیلم ترسناک به‌صورت مداوم، زخمی کردن خود، گوش دادن به موسیقی‌های خاص و پوچ‌گرایانه و دیگر رفتارهای غیرعادی انجام می‌دهند چرایی این اقدامات را بررسی و از ادامه آن جلوگیری نمایند.//////

تمام بیمارستان های ارتش در حال آماده باش هستند...


 

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده استامیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.

شهر "بوکمال" آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد


شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

 نیروهای مقاومت شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را کاملا پاکسازی و آزاد کردند، تروریستها به مزارع اطراف گریخته اند و درگیری ها در اطراف شهر ادامه دارد.

گفتنی است؛ شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه بود که همچنان در اشغال داعش بود. ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد که توانسته کنترل این شهر را به دست بگیرد اما ظاهرا به دلیل ضد حمله‌ای گسترده از سوی داعش مجبور شده بود تا فاصله چند کیلومتری اطراف شهر عقب‌نشینی کند.

نیروهای ارتش سوریه که روز جمعه بر چند محله از شهر بوکمال سیطره یافته بودند، امروز این شهر را به طور کامل آزاد کردند تا به این ترتیب به سیطره چهار ساله داعش بر مناطق شهری در سوریه پایان دهند.

داعش اکنون تنها برخی مناطق بیابانی به ویژه در مرکز و شرق سوریه در مجاورت با مرزهای عراق را در کنترل دارد که به نظر می‌رسد پاکسازی این مناطق نیز چندان به طول نینجامد.

واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهاندفاع مقدس با انتشار پستی در اینستاگرام به پایان داعش   در عراق و سوریهاشاره کرد و نوشت:

"پایان داعش
داعش برای حفظ شریان حیاتی‌اش در «بوکمال» همه تلاش خود را به خرج داد ؛ چرا که این نقطه نیزاری، آخرین محل اختفایش بود.واکنش محسن رضایی به پایان داعش در عراق و سوریه+عکس





داعش در دو هفته گذشته از هیچ کوششی برای حفظ خود در منطقه فروگذار نکرد، اما با پیروزی های مقاومت، محور سازمانی خود را به طور کامل از دست داد و منطقه از لوث وجودش پاکسازی گردید.

با آزادی بوکمال، پرونده فتنه داعش برای تجزیه دولت های اسلامی برای همیشه بسته شد. داعش پایان یافت، اما مقاومت همچنان ادامه دارد."


پیام سرلشکر سلیمانی به محضر مقام معظم رهبری:


 ،فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام و این پیروزی بزرگ را به حضرتعالی و جهان اسلام تبریک می‌گویم  ادامه مطلب ...