بصائر
بصائر

بصائر

روحانی: قدرت نظامی خود را تقویت می‌کنیم/ اجازه نمی‌گیریم

روحانی: قدرت نظامی خود را تقویت می‌کنیم/ اجازه نمی‌گیریم

همه جهان از توافق هسته‌ای حمایت کردند | فقط ۲ نفر از ایجاد امنیت در خاورمیانه نگران هستند

سیاست > دولت - رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت دفاعی و نیروهای مسلح ما همواره برای تامین صلح و امنیت بوده‌اند و ما هیچ‌گاه خود را برای تجاوز به کشوری آماده نکرده‌ایم اما همواره برای دفاع و تامین امنیت مرزها آماده بوده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح با بیان اینکه سی و هفت سال پیش مردم بزرگ ایران در برابر تجاوزی خشونت بار به پیروی از سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف تمامیت ارضی و عزت خود دفاع کردند، گفت: یکی از انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت در طول هشت سال دفاع مقدس تابلوی نهضت عاشورا بود که اولین موج آن، پانزدهم خرداد 1342 بود و بزرگ‌ترین حرکت مردم در جریان انقلاب در عاشورای سال 1357 رخ داد. 

ادامه مطلب ...

امام‌جمعه تهران: سخنان فریبکارانه ترامپ نشان از سبک‌مغزی اوست/ بوش هم اندازه ترامپ منفور نبود

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز ماه محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت: حرکت امام حسین(ع) یک خیزش، انقلاب و مقابله با استکبار زمان بود و دوران دفاع مقدس جلوه ای از عاشورای آن حضرت است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز آیین های سوگواری حضرت امام حسین (ع) افزود: بهترین فرصت برای توصیه به تقوا و خویشتنداری در برابر گناه و دل کندن از دنیا، شناسایی مسئولیت های الهی در زندگی فردی، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لازمه تقوای الهی است. ا 

ادامه مطلب ...

دستاورد روحانی از سفر به آمریکا چه بود؟

دستاورد روحانی از سفر به آمریکا چه بود؟

حفظ‌برجام، مبارزه‌باتروریسم، تحولات‌عراق‌ و کمک‌به‌میانمار، محور مذاکرات روحانی در نیویورک بود

سیاست > دولت - حسن روحانی در پنجمین سفر خود به نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد 11 دیدار داشت، در 4 نشست جانبی شرکت کرد و ۲ گفتگو با شبکه‌های تلویزیونی آمریکا انجام داد.

امید کرمانی‌ها: حسن روحانی همچون چهار سال گذشته در نیمه دوم ماه سمپتامبر راهی نیویورک شد تا از مزیت‌های حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهای دیپلماتیک با سران کشورها و حضور در نشست های بین المللی و خبری برای طرح مواضع ایران و گسترش و توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی استفاده کند. 

ادامه مطلب ...

چرا جنگ تحمیلی علیه ایران شکل گرفت؟/ پاسخ مقام معظم رهبری را بخوانید


سیاست > رهبری - به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس نشریه خط حزب الله، پاسخ رهبر انقلاب به این سوال را که «چرا جنگ علیه ایران شکل گرفت؟» منتشر کرد.

رهبر انقلاب در پاسخ به این سوال می فرمایند: «جنگ تحمیلی به خاطر این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد. اگر دشمن بعثی و محرکینش خاطر جمع نبودند که سر چند روز به تهران خواهند رسید - آنها این جوری فکر می کردند - این جنگ انجام نمی گرفت؛ آنها در ما احساس ضعف کردند. احساس ضعف شما، موجب تشویق دشمن به حمله ی به شما است؛ این یک قاعده ی کلّی است.

اگر می خواهید دشمن را از تهاجم به خودتان منصرف کنید، سعی کنید اظهار ضعف نکنید. نمی گویم به دروغ بگوییم قوی هستیم، [بلکه] می گویم قوت خودمان را آشکار کنیم. ما نقاط قوت زیادی داریم، این نقاط قوت را آشکار کنیم. در زمینه  اقتصادی هم همینجور است، در زمینه فرهنگی هم همینجور است.»

حضور رهبر انقلاب در بین بسیجیان دوران دفاع مقدس


سیاست > رهبری - صدمین شماره نشریه خط حزب الله به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس عکس و سخنی از رهبر انقلاب در بین بسیجیان دوران دفاع مقدس منتشر کرد.

در این مطلب آمده: در معرکه  عظیم دفاع مقدس، در این قیامت کبرا، نیروی عظیم ملت ایران، نیروی ایمان، نیروی مقاومت، نیروی اعتماد به خدا، نیروی متکی به روح الله و در صدر همه آنها نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران قیام کردند. قیام الله یعنی این. اَن تقوموا لله مَثنی و فُرادی.