بصائر
بصائر

بصائر

بقایی روانه زندان شد

دادستانی تهران از بازداشت بقایی و معرفی به زندان اوین برای اجرای حکم خبر داد. بقایی بازداشت و روانه زندان شد ۲۳ اسف ۱۳۹۶ سیاسی کد خبر 14606 139 بازدید بدون نظر ایمیل   پرینت سایز متن   /     دادسرای عمومی و انقلاب تهران از بازداشت و معرفی حمید بقایی به زندان اوین برای اجرای حکم خبر داد. در این اطلاعیه آمده است؛ پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأموران پلیس روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند ماه) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌ علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کردند و بقایی به زندان معرفی شد. دادستانی تهران متعاقباً در مورد مفاد حکم صادره جداگانه اطلاع‌ رسانی خواهد کرد. 

تشکر آخوندی از مجلس

وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اعتماد دوباره نمایندگان به وی، این اتفاق را به مفهوم ارج‌گذاری مجلس به زحمات بی‌شائبه خانواده وزارت راه و شهرسازی دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی، در این نامه تاکید کرده، «وظیفه دارم مراتب سپاس خود را بابت اعتماد دوباره نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام دارم.»

«نمایندگانی که به استیضاح رأی مخالف دادند به یقین برپایه قناعت شان از توضیحات ارائه شده از سوی اینجانب و با رعایت منافع ملی بود. همچنین نمایندگانی که به استیضاح رأی موافق دادند نیز براساس تشخیص‌شان بوده است.»

«بی‌گمان، رأی نمایندگان به تداوم مدیریت وزارتخانه به مفهوم ارج‌گذاری مجلس شورای اسلامی به زحمات بی‌شائبه همکارانم در وزارتخانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه بوده است.»

چرا نجفی استعفا داد؟

میزان/ رئیس شورای شهر تهران گفت: نجفی علت استعفا را یک مشکل پزشکی مطرح کرده است اما به این خاطر که این مشکل پزشکی شخصی است، من از مطرح کردن آن خودداری می کنم.

محسن هاشمی ادامه داد: در جلسه هم اندیشی امروز تصمیم گرفتیم که شهردار به وظایف خود تا اولین جلسه رسمی شورای شهر ادامه دهد و معاونین خود را به خوبی اداره کند.
هاشمی تاکید کرد: اگر شهردار تهران توضیحات قانع کننده ای داشته باشد و این استعفا پذیرفته شود، در جلسه ای جایگزین وی را انتخاب خواهیم کرد.





سخنگوی وزارت خارجه ایران:

 بلافاصله پس از وصول این خبر دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد. 


 سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.