بصائر
بصائر

بصائر

ایرانی‌ها سلاح‌ها و لباس‌های سعودی‌ها را گرفته و آن‌ها را لخت به‌خانه بر‌می‌گردانند


ایرانی ها ابایی از جنگیدن ندارند وهیچ بعید نیست همه سلاح هایی که سعودی ها از دیگر کشورها خریداری کرده‌اند را به علاوه لباس هایشان را از آنها بگیرند و لخت به خانه‌شان برگردانند.ایران و عربستان ایرانی‌ها سلاح‌ها و لباس‌های سعودی‌ها را گرفته و آن‌ها را لخت به‌خانه بر‌می‌گردانند

 ایران و عربستان ایرانی‌ها سلاح‌ها و لباس‌های سعودی‌ها را گرفته و آن‌ها را لخت به‌خانه بر‌می‌گردانند

به این مطلب امتیاز دهید92%8%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری اسپوتنیک در یادداشتی با عنوان «آیا ایران با عربستان وارد جنگ خواهد شد؟» نوشت:

 

فروش صدها میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی قطعا این کشور را بیش از پیش تشویق می‌کند که جسارت حمله به ایران را پیدا کند مخصوصا که اخیرا کنگره ایالات متحده هم طرح ممنوعیت فروش سلاح های پیشرفته و ممنوعه به عربستان را رد کرده.

 

نویسنده این مقاله در ادامه نوشت: اما این ماجرا مرا به یاد ماجرایی در بچگی انداخت که خیلی با این شرایط همخوانی دارد.


زمانی دوستی داشتیم که البته هنوز هم با هم دوست هستیم، از خانواده بسیار متمولی بود و اکثر بچه های محل اوضاع مالی شان به این دوستمان نمی رسید.


در آن زمان بچه ها اکثرا در کوچه بازی می کردند نه در خانه وپشت کامپیوتر.


خانواده این دوستمان برای اینکه وی با بچه های دیگر در کوچه بازی نکند برایش انواع و اقسام وسایل بازی گران قیمت و کامپیوتری را تهیه می کردند تا وی در خانه بنشیند و وقتی هم بیرون می رفت فقط برای شرکت در کلاس های خصوصی از خانه بیرون می رفت، چون خوب برای خانواده اش بسیار ثقیل بود که بچه شان در کوچه با بچه های دیگر بازی کند.


در حالی که ما نمی دانستیم اصلا چیزی به نام کلاس های رزمی خصوصی وجود دارد این دوستمان در انواع و اقسام کلاس های رزمی ثبت نام می کرد و در آن زمان انواع و اقسام دستگاه های مرتبط با کلاس های رزمی را نیز خانواده اش برایش خریداری کرده بودند.

ما نانچیکو را فقط در فیلم های بروسلی دیده بودیم در حالی که وی گران ترین نانچیکوهای وقت را در اختیار داشت.


یک بار این دوستمان به سرش زد و دیدیم لباس کاراته پوشیده و شمشیر به کمر بسته و نانچیکو به دست آمد میان ما وبا ادعای اینکه کاراته بلد است ومسلح می باشد و از همه قویتر است ما همه باید از او اطاعت کنیم و در قبالش تعظیم کنیم از ما خواست که در قبالش تعظیم کنیم.


خلاصه سرتان را درد نیارم یک فصل کتک مفصل خورد و بعد چند نانچیکو و شمشیر و… حتی لباس کاراته اش را از او گرفتیم و فرستادیمش خانه.


حدود سی و چند سال از ماجرا می گذرد اما چند روز پیش در یکی از گروه های اجتماعی با هم گپ می زدیم و تعریف می کرد که این ماجرا هنوز از یادش نرفته.


ماجرای عربستان سعودی نیز چیزی شبیه این دوستمان می باشد.


شاهزاده های ثروت مند سعودی با باور اینکه خرید انواع و اقسام سلاح ها و شرکت در کلاس های آموزشی آمریکایی و غربی می تواند امنیت آنها را تامین کند باور دارند که می توانند اراده خود را بر دیگر همسایگان خود در منطقه تحمیل کنند، ولی هنوز پایشان را در کوچه و خیابان های واقعی منطقه نگذاشته اند تا متوجه شوند شاهکار کنند می توانند وقتی به خانه بر می گردند چیزی بر تن داشته باشند.


جنگ یمن نشان داد که سعودی ها آنقدر ناتوان هستند که از پس فقیر ترین کشور عرب نیز بر نمی آیند و مجبور می باشند سرتاسر جهان را بگردند تا مزدور پیدا کنند به جای آنها در یمن بجنگند چون خودشان توان مقابله با پا برهنه های یمنی را ندارند.

ایرانی ها در مقابل نشان دادند که از جنگ هیچ ابایی ندارند و در جنگ تحمیلی بر علیه ایران با خون خود پیشرفته ترین سلاح های دشمن را از کار انداختند.


در سوریه و عراق ایرانی ها توانمندی خود را به نمایش گذاشته اند.


بر این اساس می توان گفت اگر بحث جنگ در میان باشد ایرانی ها ابایی از جنگیدن ندارند وهیچ بعید نیست همه سلاح هایی که سعودی ها از دیگر کشورها خریداری کرده اند را به علاوه لباس هایشان را از آنها بگیرند و لخت به خانه برشان گردانند.


اما به هر حال جنگ به همه آسیب می زند و همه از جنگ متضرر می شوند و ایرانی ها طی چندین قرن نشان دادند که هیچ وقت به دنبال جنگ نیستند اما اگر دشمن سراغشان بیاید از سرزمین خود دفاع می کنند.


طبق آماری که اخیرا توسط بانک جهانی منتشر شده ذخایر ارزی عربستان سعودی از 790 ملیارد دلار قبل از شروع جنگ یمن به حدود چهارصد ملیارد دلار در پایان سال میلادی گذشته کاهش یافته.


با توجه به خرید های سرسام آوری که عربستان سعودی طی امسال از ایالات متحده انجام داده و با توجه به شرایط داخلی اقتصادی عربستان سعودی که به دلیل مشکلات مالی اقدام به تحمیل مالیات بر مردم خود نموده می توان توقع داشت ادامه روند فعلی منجر به تخلیه کامل خزانه عربستان سعودی طی دو سه سال آینده گردد و اگر این روند ادامه یابد عربستان مهمترین سلاح خود یعنی پول را از دست خواهد داد.


بدیهی است ایرانی ها تا آن زمان منتظر خواهند ماند تا عربستان سعودی با توجه به شرایط سیاسی داخلی و اقتصادی خود از درون فرو بپاشد و نیاز نباشد که خود مستقیم وارد عمل شوند وبه این دلیل می توان گفت ایرانی ها هیچ وقت به عربستان سعودی حمله نخواهند کرد اما اگر عربستان به ایران حمله کند آنوقت ایرانی ها مجبور خواهند بود از خود دفاع کنند.


پس جنگ میان ایران و عربستان فقط در شرایطی پیش خواهد افتاد که سعودی ها به ایران حمله کنند و تا زمانی که ایرانی ها شرایط دفاعی خود را به گونه ای تقویت کنند که هزینه برای طرف مقابل سنگین باشد ودشمن جسارت حمله را پیدا نکند می توان گفت این حمله اتفاق نخواهد افتاد.

چرا سپاه «دیرالزور» سوریه را برای حمله موشکی انتخاب کرد؟


سیاست > نظامی - تسنیم نوشت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به دیرالزور سپاه، یکی از مراکز اصلی فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه را هدف قرار داد.

عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه که امشب و با هدف قرار دادن «دیرالزور» انجام شد به کشته شدن تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها در این منطقه منجر شده است.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریستهای تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

اما چرا سپاه پاسداران، منطقه دیرالزور را برای این حمله موشکی بسیار مهم انتخاب کرده است؟

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند در این منطقه حضور دارند.

با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته است.

لذا با توجه به اجتماع قابل توجه تروریست‌ها در این منطقه، انتظار می‌رود حمله موشکی سپاه به این منطقه تلفات بسیار سنگینی روی دست تروریست‌ها باقی بگذارد.

واکنش معنادار سردار قاسم سلیمانی به حمله موشکی به داعش


سیاست > نظامی - سردار سلیمانی در صفحه رسمی اینستاگرام خود نسبت به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش واکنش نشان داد.

 

رهبرانقلاب به‌آمریکایی‌ها: آرزوی تغییرنظام‌ایران را به‌گور می‌برید


اگر مدافعان حرم نبودند باید با دشمنان اهل‌بیت در شهرهای ایران می‌جنگیدیم

سیاست > رهبری - جمعی از خانواده‌های شهدای مرزبان  سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، به همراه جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و وزارت اطلاعات با رهبر انقلاب دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان، با تأکید بر اینکه شهدا حق حیات بر این کشور دارند و همه مردم و مسئولان باید خود را زیر بار منت شهدا و خانواده شهدا بدانند، به سخنان خصمانه و تهدیدآمیز اخیر مقامات امریکایی اشاره کردند و با گزافه خواندن آن، گفتند: دولتمردان امریکایی از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی بوده اند اما نخواهند توانست به ملت ایران سیلی بزنند بلکه این ملت است که به آنها سیلی خواهد زد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای این دیدار، مفهوم «شهادت» را مقوله‌ای عمیق و دارای معانی بلند و یک معامله پرسود با خداوند متعال خواندند و افزودند: شهادت یک «مرگ تاجرانه» است و در این معامله، خداوند جان انسان را که ضایع‌شدنی و از بین‌رفتنی است، در مقابل سعادت ابدی خریداری می‌کند و شهید به مقامی می‌رسد که قدرت شفاعت پیدا می‌کند.

ایشان، صبر و استقامت خانواده شهدا در مصیبت از دست دادن نزدیک‌ترین افراد خود را، یک ارزش بسیار والا دانستند و خاطرنشان کردند: عوامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی و قدرت آن، مفاهیم و ارزشهای عظیمی همچون «شهادت، جهاد و صبر و استقامت خانواده های شهدا» است و دشمن تلاش دارد تا این ارزشها را از جامعه بگیرد و متأسفانه برخی نیز در این چارچوب قلم‌فرسایی می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بقای نظام اسلامی با وجود مواجهه با دشمنی های سخت، گفتند: گزافه‌گویی‌های رئیس جمهور امریکا موضوع جدیدی نیست زیرا نظام اسلامی از ابتدا با توطئه های گوناگونی مواجه بوده است اما بدخواهان ملت ایران هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: آن زمانی که نظام اسلامی یک نهال تازه‌روییده و نحیف بود، نتوانستند به آن آسیبی برسانند، چه برسد به اکنون که این نظام به یک درخت تناور تبدیل شده است.

ایشان با اشاره به سخنان اخیر مقامات امریکایی مبنی بر تلاش برای تغییر نظام اسلامی خطاب به آنها گفتند: در طول ۳۸ سال گذشته، چه زمانی بوده که شما نمی خواستید نظام اسلامی را تغییر دهید، اما همواره سرتان به سنگ خورده است و از این پس هم همین‌گونه خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی، مقامات جدید کاخ سفید را بی‌تجربه و تازه‌کار خواندند و تأکید کردند: این افراد بی‌تجربه، ملت و مسئولان ایران را نشناخته اند و هنگامی که تو دهنی بخورند، آن زمان متوجه خواهند شد، حساب و کتاب چیست!

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: سردمداران امریکا، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، اما کسانی که چنین حسرتی داشتند، این آرزو را به گور بردند و از این پس نیز همین‌گونه خواهد بود.

ایشان تأکید کردند: همه اعم از دشمنان، دوستان با اخلاص و دوستانی که برخی مواقع دلشان می لرزد، بدانند جمهوری اسلامی مستحکم و با اقتدار کامل ایستاده و دشمنان نمی توانند به ملت ایران سیلی بزنند بلکه ملت به آنها سیلی خواهد زد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ارزش شهدا باید در جامعه معلوم باشد، در تجلیل از نقش شهیدان مدافع حرم گفتند: اگر شهیدان مدافع حرم نبودند، امروز باید با «عناصرِ فتنه‌گر، خبیث و دشمن اهل‌بیت(ع)» در شهرهای ایران می‌جنگیدیم، زیرا آنان قصد داشتند از مرزهای عراق وارد ایران شوند اما جلوی آنها گرفته شد و تار و مار شدند و اکنون نیز در عراق و سوریه به‌طور کامل در حال ریشه‌کن شدن هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، امنیتِ کنونی کشور را مرهون مدافعان حرم و مدافعان مرزهای ایران دانستند و افزودند: امنیت مرزها و شهرهای کشور به برکت تلاشهای مرزدارانی است که با همه وجود از ایران دفاع، و همچنین از ورود مواد مخدر جلوگیری می‌کنند، البته این تلاشها به‌خوبی دیده نمی‌شود و مرزداران و شهدای مرزی، مظلوم هستند.

ایشان، شهیدانِ فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی را از جمله دیگر فداکاران در تأمین امنیت و جلوگیری از اقدامات تروریستی و کشته‌شدن مردم بی‌گناه خواندند و گفتند: خدمت به کشور فقط تأمین آب و نان نیست بلکه بالاتر از آن، تأمین امنیت است و شهیدان و مدافعان حرم و مرزها و شهرهای کشور، با تأمین امنیت، حق حیات بر گردن کشور دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم قدردانی از شهیدان و خانواده‌های آنان، خاطرنشان کردند: همه زیر بار منت شهیدان هستیم و هر کس در جهت فراموش شدن یاد شهیدان یا اهانت و بی‌اعتنایی به خانواده‌های آنان کاری انجام دهد، در واقع به کشور خیانت کرده است.

در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد و حاضران روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.


واکاوی فرمان «آتش به اختیار»

واکاوی فرمان «آتش به اختیار»

رهبرانقلاب: دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید | گفتیم افسران جوان جنگ نرم، نگفتیم سربازان

سیاست > رهبری - رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان، آنها را به تلاش جدی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه توصیه نمودند. ایشان در ضمن این بحث فرمودند: «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً می‌گویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»

به گزارش خبرآنلاین، فرمان رهبر انقلاب به دانشجویان با واکنشهای گسترده و متفاوتی روبرو شده است. از این رو پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در یادداشت زیر به واکاوی این سخن رهبر انقلاب، بر اساس بیانات حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و دیگر بیانات رهبر انقلاب در این باره پرداخته است. 

ادامه مطلب ...