بصائر
بصائر

بصائر

امروز روز سیدهاست

جا داره امروز رو به #شهید_زنده این روزهای ایران، سیدِ عزیز خودمون، امیر موسوی تبریک بگیم

مردی که وقتی فرمانده ارتش شد، ترجیح داد در همون خانه‌ی سازمانی قبلی بنشینه، سهمیه‌ی خانه‌ی سازمانی فرمانده ارتش در بهترین جای نیاورانِ تهران را بی سر و صدا گفت بفروشند، پولش را خرج ساخت یک برجِ بلند مرتبه در حوالی مینی‌سیتیِ تهران کنند تا برسد به جوونایی که در ارتش تازه نفس‌اند و نو پا!

فرمانده‌ای که گماشته نداره، بر خلاف برخی آقایان که حتما یک نفر باید باشه برای سرویس مدرسه‌ی بچه و مامور خرید منزلشان!

سید عزیزی که با وجود تمام مشکلات اقتصادی کشور و تمام فشار‌ها پای حرف‌هاش موند و تغییرات محسوس رو در این چند سال فرماندهیش نسبت به قبل حس کردیم

حیف که فرماندهی تو سید عزیز همزمان شد با این وضع بد اقتصاد مملکت


دعاگو و نگرانتیم باشد که بمانی و بتونی کارهایی که مردانه داری پیش می‌بری رو به صورت کامل به ثمر برسونی 

از بلا و شر حسودان دور باشی #سید_دلها

سیلی دلاورمردان ارتش بر صورت «صدام» در عملیات «نصر ۶»


بازارسال شده ازمرز پرگُهر


سیلی دلاورمردان ارتش بر صورت «صدام» در عملیات «نصر ۶»


 عملیات «نصر ۶» توسط دلاورمردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتفاعات «میمک»، با هدف عقب راندن دشمن بعثی از این ارتفاعات اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، عملیات «نصر ۶»، دهم مرداد سال ۱۳۶۶ با رمز «یا اباعبدالله الحسین (ع)» توسط دلاورمردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارتفاعات میمک، با هدف عقب راندن دشمن بعثی از این ارتفاعات اجرا شد.
در این عملیات، بیش از ۲ هزار نفر از مزدوران بعثی کشته و زخمی شده و حدود ۱۰۲ نفر از آن‌ها نیز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.
غیور مردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات نه‌تنها دشمن بعثی را از ارتفاعات میمک عقب راندند، بلکه موفق به بازپس‌گیری تپه‌های ۶۷۰ و ۶۴۲ نیز شدند.
همچنین در این عملیات که حدود ۱۳ روز به طول انجامید، رزمندگان علاوه بر عقب راندن دشمن بعثی، موفق به انهدام دو فروند هواپیما، ۱۷ تانک و نفربر، چندین بالگرد و متلاشی کردن تیپ ۳۶ پیاده و چندین تیپ زرهی ارتش بعثی شدند.

مرزپرگُهر(وب) بازارسال شده ازمرز پرگُهر

مرزپرگُهر(وب)

بازارسال شده ازمرز پرگُهر

توسط امیر دریادار سیاری انجام شد؛ابلاغ مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) از سوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی
امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، در مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) را از سوی امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن ابلاغی فرمانده کل ارتش بدین شرح است؛
 بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ الجهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّة فَتَحهُ اللهُ لِخاصَّة أولیائه»

(امیر مؤمنان علی علیه السلام)

امیر فرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دانشگاه افسری امام علی‌(علیه‌السلام) مبدأ معراج حماسه‌آفرینانی است که در طلب فیض شهادت، از فیضیه ارتش تا کربلاهای حماسه سیر کردند و تا ملکوت رضوان الهی پرکشیدند؛ دلاورمردانی عاشورایی که با لبیک به فرمان امام و مقتدای خویش، گام در مسیر مجاهدت و ایثار گذاشتند و با خلق حماسه‌های ناب ایرانی، صحنه‌های شگرف فتح و ظفر را در مسیر عزت و اقتدار ملت و میهن اسلامی آفریدند تا پرچم عزت و افتخار ملت بزرگ ایران بر فراز سنگرهای غیرت و شرف در اهتزاز بماند.
امروز، ولی امر مسلمین جهان در آستانه چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس، بار دیگر دانشگاه افسری امام علی(علیه السلام) را به پاس ایثارگری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه مورد لطف قرار دادند تا در پرتو این افتخار، الگویی شایسته و ماندگار، فرا راه نسل جوان و آیندگان ارتش قرار گیرد.
ضمن شکرگزاری به درگاه الهی وتشکر از محضر فرمانده عظیم‌الشأن کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز  (مد ظله‌العالی)  به پاس عنایت به ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصویب اهدای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السلام) از سوی معظم له در تکریم مقام شامخ 1184 شهید دانشجو و دانش‌آموخته آن دانشگاه ابلاغ می‌شود.
کسب این نشان افتخار، بیانگر توفیق ارتش سرافراز ایران اسلامی در ترویج و تداوم فرهنگ متعالی برگرفته از سیره شهدای صاحب‌نام و دانش‌آموخته این مرکز علم و تقوا، خودسازی و جهاد و ذخیره امید مقام معظم رهبری است. شایسته است این افتخار، زمینه‌ساز استحکام پیوند دانشجویان با پیشینیان دانشگاه و سلسله نورانی شهیدان باشد و فرهنگ ناب شهادت مقتدرانه، در مقام یک فرهنگ و اعتبار ملی ثبت و ترویج شود.
تداوم توفیقات دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و آحاد رزمندگان ارتش حزب الله را در مسیر عزت و اقتدار میهن اسلامی و رهروی شهیدان والامقام، در پرتو توجهات حضرت ولی ‌عصر(عج) و تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی)، از پروردگار متعال خواستارم.
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران                                                                     
سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی

انفجار بزرگ بیروت عمدی بوده است؟ /حادثه ای که باید برای ایران تجربه شود

انفجار بزرگ بیروت عمدی بوده است؟ /حادثه ای که باید برای ایران تجربه شود

انفجار بزرگ بیروت عمدی بوده است؟ /حادثه ای که باید برای ایران تجربه شود

ایسنا نوشت: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان گفت: قطعا لبنان مقاوم همچون سرو که نماد این کشور است از این تندباد عبور خواهد کرد.

در یادداشت سردار غلامرضا جلالی در این باره آمده است: حادثه بیروت بسیار تلخ بود. به ملت بزرگ لبنان به ویژه برادر عزیزمان سید حسن نصرالله عرض تسلیت داریم. قطعا لبنان مقاوم همچون سرو که نماد این کشور است از این تندباد که احتمال عامدانه بودن وقوع آن از سوی دشمنان جبهه مقاومت می رود، عبور خواهد کرد. البته این احتمال از تحلیل تبعات به دست می آید و برای اظهار نظر قطعی باید منتظر بررسی های جامع و تخصصی دولت لبنان بود.

این حادثه برای همه دنیا از منظر پدافند غیرعامل، نیز میتواند عبرت باشد. چه در حوزه جانمایی و چه پروتکل های نگهداری از مواد شیمیایی و چه نحوه واکنش در برابر بلایایی که می تواند در یک روز تمام نظامات یک جامعه را بر هم بریزد. به نظرم ضرورت دارد تا موضوع پدافند شیمیایی و خروج تاسیسات پرخطر از شهرها که از بندهای مهم سیاست‌های نظام در امور پدافند غیرعامل است بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد. سازمان پدافند غیرعامل کشور، به طور جدی پیگیر این موضوع است اما اجرایی کردن آن به یک عزم ملی نیاز دارد و در مرحله نخست نیز دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد.