سیاست > نظامی - ایسنا نوشت:دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سرزمینهای اسلامی دفاع میکند، گفت: ما در حد توانمان کمک میکنیم که طرح خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه شود.
سرلشکر سیدرحیم صفوی در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات بینالمللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران، برگزاری این اجلاس را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: تصورم این است که قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت میتواند آزادیبخش ملتهای اسلامی باشد، همانگونه که امام (ره) زیر پرچم قرآن و اهل بیت ملت ایران را به پیروزی رساند.
وی تصریح کرد: اگر ملتهای اسلامی که اکثرا به دنبال استقلال، آزادی و حفظ سرزمینشان و منافع ملی و امنیتشان هستند بدانند الگوی مقاومت اسلامی، ایران و بیداری اسلامی زیر پرچم قرآن است.
سرلشکر صفوی یادآور شد: ما نشان دادیم زیر پرچم اسلام و قرآن، ایران را از زیر حکومت ننگین پادشاهی آزاد کردیم. بنده تصورم این است که خداوند قرآن و اهل بیت را برای نجات دنیا و آخرت ما مسلمانان و بشریت قرار داده است و امیدوارم که همه ما به قرآن عمل کنیم و یکی از دستورات قرآن وحدت امت اسلامی است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در مورد فعالیتهای محور مقاومت در منطقه هم اظهار کرد: ما به عنوان قدرتمندترین کشور اسلامی جهان و ولی فقیه ما به عنوان رهبر دفاع از بلاد مسلمین است و ایشان فقط رهبر ایران نیست، بلاد مسلمین هم یعنی یمن، سوریه و عراق و ما به جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی هر نوع مخاطرهای که برای امت اسلام و تجزیه کشورهای اسلامی خلاف مصالح باشد از تمامیت ارضی تمام سرزمینهای اسلامی دفاع میکنیم.
وی با تاکید بر اینکه بزرگترین خطر، پیوند آمریکاییها و صهیونیستها است، گفت: کسانی که همپیمان آنها میشوند هم این خطر وجود دارد و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و استقلال ملتهای اسلامی دفاع میکنیم و در حد توان و قدرتمان و بضاعت سیاسی، اقتصادی و دفاعیمان کمک میکنیم تا طرح خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه شود و آمریکاییها و صهیونیستها نتوانند خاورمیانه بزرگ را آن طور که آنها میخواهند پیاده کنند.
وی تصریح کرد: دیدیم که ائتلاف آمریکاییها، صهیونیستها و برخی کشورهای منطقه در رابطه با سوریه و عراق با شکست مواجه شد و این ائتلاف ایران، روسیه، عراق، سوریه و حزبالله یمن بود که پیروز شد و بعد از این هم پیروزیهای مقاومت ادامه خواهد داشت، آمریکاییها قطعا در سوریه شکست میخورند و شکستهای آنها ادامه دارد. سعودیها قطعا در یمن شکست میخورند و با عنایت خداوند و اراده ملتها حتما سرنوشت خودشان را خود تعیین میکنند.
سیاست > نظامی - ایسنا نوشت: امیر سرتیپ خرم طوسی گفت: کشورهای منطقه اگر از سیاست های اصولی جمهوری حمایت نکنند، متضرر خواهندشد، چرا که استراتژی دفاعی ما تقابل با کشورهای منطقه نیست.
امیر سرتیپ خرم طوسی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امنیت مرزهای ما در عالیترین سطح و بدون کوچکترین روزنه قابل رصد کردن قرار گرفته است و به لطف الهی در مطلوب ترین شرایط در برابر دشمنان هستیم.
وی افزود: ارتش سازمان بزرگ و جوانی است و با درک درست از حضور جوانان که بخش عمدهای از آنها در سربازی در ارتش به سر می برند توانسته است با استفاده از فکر آنها رفتار سازمانی ارتش را بیش از پیش چابک سازی کند. ما با خلاقیت در پی به روز رسانی سازمانمان بودهایم و در حوزه اطلاعات از شکاف اطلاعاتی و درز اطلاعات جلوگیری کردیم که نشانهاش همان سدی است که در پیرامون کشور مقابل دشمنان ایجاد شده که این مهم جز با خلاقیت میسر نمی شد.
اهم اظهارات امیر سرتیپ خرم طوسی به شرح زیر است:
* در حوزه عملیاتی نیز ما با خلاقیت توانستهایم تاکتیکهای خود را پیش ببریم و در حال حاضر بزرگترین سامانه هلیکوپتری را در خاورمیانه دارا هستیم و این در حالی است که زمانی در ابتدای انقلاب آمریکاییها می گفتند سامانه هوایی ارتش ایران زمینگیر شده است اما هلیکوپترهای ما هیچگاه زمینگیر نشدند و تجهیزات آن را نیز همواره خود تهیه کرده ایم.
* ما زمانی که در دوران دفاع مقدس همافزایی را در نظر داشتیم و آن را درست تعریف کرده بودیم و دستهایمان را در سطح ملی و بسیج و سپاه و ارتش به روی هم گذاشتیم، به نتیجه رسیدیم و در طی ۹ ماه، بزرگترین عملیات جنگ را انجام دادیم که این مهم با تکیه بر همین هم افزایی انجام شد. امروز هم ارتش به این موضوع تکیه دارد و ما معتقدیم آن زمان که یکدل و همراه حرکت کنیم به نتیجه میرسیم.
*نقش تکنولوژی در جنگها امروزی تعیین کننده شده و گفته می شود که جنگ ها در آینده دریاپایه و هواپایه می شوند و جنگندههای جدید تاثیر بسیاری در جنگ دارند. اما دیدهایم که سیاستهای استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا به سمت جنگهای نیابتی رفته است که در آن نیروی زمینی و رزم زمینی تعیین کننده است. کما آنکه دیدهایم کشوری روزها از جانب آسمان هدف حملات سهمگینی قرار گرفته اما همچنان سقوط نکرده و نتیجه جنگ مشخص نشده است که این نشان می دهد تا سربازها پا در خاک کشوری نگذارند، نتیجه قطعی از جنگ به دست نمی آید.
تانک کرار به زودی وارد چرخه دفاعی کشور میشود
ایلنا نوشت:امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر تمرکز ارتش در استفاده از تجیهزات نظامی تولید داخل، گفت: یکی از برنامههایی که داریم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، بهرهگیری از صنایع داخلی است.
وی با اشاره به اینکه "تانک کرار" از جمله تانکهای پیشرفته ساخت داخل است که توسط دانشمندان ایرانی در وزارت دفاع و با مشارکت نیروهای مسلح کشور طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: در سال جاری نیز مقدمات ورود تانک کرار به چرخه دفاعی کشور را فراهم میکنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: شعار "ارتش فدای ملت" ریشه در شعور همه ارتشیها دارد و الحمدلله همه پایبند هستیم. در تمام مسائلی مانند سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرمان مقام معظم رهبری حضور فعال پیدا میکنند.
وی خاطرنشان کرد: بارزترین نمونهای که ارتش در حوادث غیرمترقبه حضور یافت و ملت ایران نیز گواه آن بودند، حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم زلزله زده غرب کشور بود که در کنار برادران خوب پاسدار آنچه در توانمان بود را در طبق اخلاص گذاردیم تا ملت بزرگوار ایران احساس آرامش و امنیت کنند که الحمدلله همیشه این روحیه در ارتش جاری و ساری است
سیاست > احزاب و شخصیتها - صاحبان تریبونهای نمازجمعه، یک به یک خبرساز میشوند. آنها نه اینکه شاخ غول شکسته باشند، بلکه روندی را آغاز کردهاند که تاکنون خیلی برای جامعه ایرانی ملموس نبوده است.
به گزارش خبرآنلاین، ائمه جمعه گویی قرار است که شهر به شهر تغییر رویه دهند. از تبریز گرفته که نماینده ولی فقیه در آن هم به مصلی میرود هم به استایوم ورزشی، تا آمل که امام جمعهاش تیم فوتسال مردان و زنان را تاسیس میکند و خود نیز مشغول به ورزش می شود.
امام جمعه ای که تماشاگر ویژه بازیهای تراکتور است
آیتالله آلهاشم را باید نخستین امام جمعه ای دانست که تفاوت را در رفتار و کردار او می شد دید. او در بحبوحه اظهارات روحانیونی که سیاست را چاشنی خطبه های نمازهای جمعه خود کرده بودند، از برداشته شدن نرده های بین خود و مردم در مصلای تبریز خبر داد، تا با این کار همه را شگفت زده کند. شگفتی برای این اقدام امام جمعه تبریز حامی تیم فوتبال تراکتورسازی، با انتشار زوایای دیگری از زندگی سیاسی و اجتماعی او بیشتر هم شد.
«هیچ ایرادی ندارد که یک روحانی در استادیوم حضور پیدا کند و جوانان حاضر در استادیوم را تشویق به حضور در نماز جمعه کند. البته اینطور نیست که فقط به استادیوم بروم، به دانشگاهها هم می روم و با دانشجویان در سلف غذا میخورم و با آنها صحبت میکنم؛ خوابگاه میروم و با آنها درد دل میکنم. به بیمارستانها میروم با بیماران صحبت میکنم و با همراهان بیمار درددل میکنم. اگر وقت کنم مسابقات را از تلویزیون تماشا میکنم البته سعی میکنم بیشتر مسابقات ملی را ببینم. کم و بیش برنامه 90 را هم اگر فرصت کنم، میبینم.» (اینجا) این بخشی از گفت و گوی امام جمعه تبریز است. گفت و گویی که اگر کسی مصاحبه شونده را نشناسد محال است به ذهنش برسد که او از اعضای جامعه روحانیت مبارز باشد؛ چه برسد به اینکه امامت جمعه تبریز را هم برعهده داشته باشد.
قصابزادهای که امام جمعه شد و کشاورزی هم میکنداز تبریز به آمل می رویم. شهری شمالی که اتفاقا امام جمعه آن هم طریقه جالبی را برای نزدیک شدن به جوانان در پیش گرفته است. حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی از روحانیونی است که تا حدود زیادی از اقداماتی که تاکنون مختص جامعه روحانیت بوده، فاصله گرفته است. امام جمعه آمل که پیشتر به دلیل سخنرانی در تجمع معترضین دی ماه 96 شناخته شده بود، کسب و کارش را از قرار گرفتن پشت تریبون به زمین های زراعی برده است. او کشاورز است! اما وقت زیادی را هم صرف گفت و گو با جوانان می کند.
او میگوید برای ارتباط با مردم و شنیدن صدای آنها، دامداری و کشاورزی را ادامه میدهد و برای گفتوگو با جوانان حاضر است حتی در قهوهخانه هم حضور یابد. او فرزند یک قصاب است و از مراسمات عروسی گرفته تا خط مقدم نبرد در سوریه حضور دارد. تیم فوتسالی تشکیل داده که برای نهاد نمازجمعه است، چندین بار زندان رفته و با زندانیانها هم غذا و هم صحبت شده، خیلی راحت می گوید که با لات ها در ارتباط است و اگرچه صاحب ماشین سمند است اما اگر پرادو هم داشته باشد، ابایی از سوار شدن بر آن ندارد.(اینجا)
گفتیم پرادو؛ بد نیست در کنار این دو امام جمعه، به سراغ فرد دیگری در همین لباس برویم که جنجالی با رسانه ای شدن تصویر خودروی سواری اش بپا شد. (اینجا) محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام، دردسرهایی نه تنها برای پرادو سواری خود بلکه برای ولیمه دادن نوه اش هم کشید که البته بعد از چند روز و صدور چند بیانیه به پایان رسید. اما ناگفته نماند که همه نزدیک شدن امامان جمعه به قشر عادی مردم این نیست که آنها مجبور باشند که سطح پایینی از زندگی را تجربه کنند. فردی همچون امام جمعه آمل که بسیاری به تحسین دیدگاه و نحوه زندگی او پرداخته اند هم، معتقد است که ماشین باید امنیت داشته باشد، چه ژیان باشد، چه بنز باشد و چه پرادو.
خیال نکنید شاخ غول شکستهاید!کار این ائمه جمعه هرچقدر هم که برای بسیاری از ما تعجب آور باشد، در واقع اقدامی است عادی که در برابر آن باید اقدامات سایر امامان جمعه ای را که تنها ظهرهای جمعه می شود زیارتشان کرد، غیرعادی دانست.
شاید بتوان مصداق عادی بودن حرکات امام جمعه تبریز را در صحبتهای ضرغامی جست. رییس اسبق رسانه ملی که مدتهاست بساط صبحانه هایش برای بسیاری از شخصیت های شناخته شده پهن است، در یک نوبت هم با آیت الله آل هاشم، همسفره می شود. او می گوید: «در صبحانه ای که با آقای «آل هاشم» نماینده ولی فقیه در تبریز داشتم، به ایشان گفتم آقای آل هاشم! کار بسیار خوبی می کنید سوار تاکسی و مترو می شوید و استادیوم می روید و بازی های تراکتور را تماشا می کنید اما خیال نکنید که «شاخ غول» شکسته اید! اصلاً شما کار مهمی را انجام نداده اید. از بس خلاف این رویه انجام شده و از بس سبک زندگی و رفتار تغییر کرده، خیال می کنند اگر شما در خیابان راه رفتید، اتفاق بسیار عجیبی رخ داده است.»(اینجا)
جمله آخر ضرغامی واقعیت تلخی است که جامعه ایران سال هاست با آن مواجه شده است. جامعه ای که در ابتدای پیروزی انقلاب و به دلیل شدت گرفتن ترور چهره های سیاسی که اکثریت آنها در لباس روحانیت بوده اند، حائلی بین مردم و آنان کشیده است.
حال مهم این است که امامان جمعه راهی را برای همنشین شدن با مردم و همصدایی با آنان یافته اند و خود را از دایره دیدارهای هماهنگ شده با مسئول دفترهای شان خارج کرده اند و بعید نیست این نوع نگرش به سایر امامان جمعه هم سرایت کند.
فرهنگ > دین و اندیشه - امام حسین را همواره در جنگ و قیام شناختیم. شناختهای تک بعدی از اهلبیت (ع) آسیبهای فراوانی به جامعه ایرانی و جهان تشیع وارد کرده است.
این در حالی است که با مرور روایات واحادیث و نگاهی عمیق به سیره آن بزرگوار، مشاهده می کنیم که مدارا وگذشت و همراهی با اقشار مختلف مردم از سوی امام حسین در زندگی اش خصوصا با مخالفان و منتقدان موج می زند.
مدارا کردن و با مردم و با مهربانی و نرمی برخورد داشتن، یکی از ارزشهای اخلاقی در روابط اجتماعی است که بسیاری از مشکلات رفتاری را برطرف می سازد. هم روان و اعصاب انسان از آرامش مطلوبی برخوردار می سازد و هم دیگران از اخلاق خوش ما بهره مند خواهند شد. امام حسین (ع) در حدیثی فرمود: « اگر جامه ای یا فردی در مشکلات سرگردان شده، و به دنبال چه باید کرد، می گردد و راه چاره ای ندارد، بداند که کلید حل مشکلات افراد، نرمی و مهربانی و مدارا کردن با مردم است.»
پیشتر در خبرآنلاین درباره این موضوع به مباحث زیر پرداختهایم:
مدارا و عقلانیت در قیام امام حسین از نگاه استاد سروش محلاتی
مدارا و گذشت با مخالفان و منتقدان، تجلیگاه فضیلتهای اساسی امام حسین از نگاه دکتر محمود گلزاری
مدارا و محبت با مخالفان، درسی مهم از مهلت خواهی امامد حسین در روز تاسوعا
امام حسین(ع) فرزند مکتب مدارا و گفتوگو در بیان دکتر مهدی مهریزی
در این قسمت به بخش هایی از اخلاق اجتماعی در سیره امام حسین (علیه السلام) پرداختهایم.
بزرگواری در کودکی
ابی رافع نقل میکند که: ایام کودکی در مدینه با امام حسین علیه السلام بازی می کردیم، با سنگ های مخصوصی میباید هدف خاصی را نشانه روی کرده اگر سنگ به هدف می خورد می بایست از هم بازی خود سواری بگیریم و اگر به هدف نمی خورد و هم بازی هدف را نشانه می رفت ما باید او را سواری میدادیم.
در بازی با حسین علیه السلام وقتی من سنگ را به هدف می زدم و می خواستم بر دوش او سوار شوم می فرمود:
امام حسین علیه السلام فرمود: «آیا می خواهی بر دوشی سوار شوی که رسول خدا او را بر دوش خود حمل میکند؟».
من از سواری گرفتن منصرف می شدم و هر گاه سنگ او به هدف می خورد، و من از سواری دادن سر باز می زدم و میگفتم من هم مثل تو سواری نمی دهم، می فرمود:اَما تَرْضی اَنْ تَحمِلَ بدناً حملهُ رسول الله صلیّ الله علیه و آله ! «آیا راضی نیستی حمل کنی بدنی را که رسول خدا حمل می کند؟».
از این رو با کمال میل او را بر دوش خود گرفته سواری می دادم.
بزرگواری و گذشت
روزی امام حسین علیه السلام با جمعی از دوستان، وارد باغ خود در مدینه شد که غلام آن حضرت به نام «صافی» نگهبان باغ بود. ورود امام به درون باغ بگونه ای بود که، صافی متوجه نشد و مشغول غذا خوردن بود، اما روش غذا خوردن او به گونه ای بود که امام را بخود مشغول داشت. زیرا هر قرص نانی که بر می داشت نصف آن را بسوی سگی که در پیش روی او نشسته بود می انداخت. وقتی از غذا خوردن فارغ شد، ما را دید و با خوشحالی فراوان سلام کرد و پوزش طلبید.
امام حسین علیه السلام پرسید: چرا در غذا خوردن هر قرص نانی که بر می داشتی نصف آن را بسوی سگ باغ میانداختی؟صافی پاسخ داد: من غلام شما و نگهبان این باغ می باشم، و این سگ نیز نگهبان باغ است، وقتی سفره انداختم در مقابل من نشست، و به من نگاه میکرد. من حیا کردم که او گرسنه باشد و من غذا بخورم، از این رو هر قرص نان را مساوی تقسیم کردم، نیمی خود و نیم دیگر را به سگ می دادم.وقتی امام حسین علیه السلام پاسخ غلام خود را شنید، گریه کرد و فرمود: «اگر چنین است تو را در راه خدا آزادکردم و دو هزاردینارنیز بتو بخشیدم».غلام گفت: اگر مرا آزاد کنی من دست از تو بر نمیدارم و باغبان تو در این باغ باقی خواهم ماند.
وقتی امام وفاداری او را دید، همه باغ را به او بخشید و فرمود: إِنَّ الْکَریم ینْبغی لَه أَنْ یصدقَ قَولَه بِالْفِعلِ، أَو ما قُلْت لَک إجعلْنی فی حِلٍّ فَقَد دخَلْت بستانَک بِغَیرِ إِذْنِک، فَصدقْت قَولی و وهبت الْبستانَ و ما فیهِ لَک، فَاجعلْ اَصحابی الَّذینِ جاؤوا معی أَضْیافاً و أَکْرِمهم مِنْ أَجلی اَکْرَمک اللهُ تَعالی یوم الْقِیامةِ و بارک لَک فی حسنِ خُلْقِک و أَدبِک. «انسان بزرگوار باید عمل او گفتارش را تأیید کند، مگر به شما نگفتم که من را حلال کن زیرا بدون اجازه شما وارد باغ شدم، پس گفتارم را با عمل تصدیق کردم که این باغ را با آنچه در آن است بتو بخشیدم، پس دوستان مرا میهمانان من بحساب آور و به آنان احترام بگذار، خدا تو را در روز قیامت کرامت ببخشد، و این اخلاق نیکو و ادب تو را مبارک گرداند».
ارزش پاسخ دادن به دعوت
امام حسین علیه السلام با گروهی از یاران گرد هم بودند که شخصی یکی از همراهان امام را به سفره غذایی فرا خواند، اما او عذرخواهی کرده دعوت به طعام را رد کرد. امام علیه السلام به او اعتراض کرد و فرمود: «برخیز و دعوت برادر مؤمن را اجابت کن، در دعوت عذرخواهی وجود ندارد، دعوت برادر مؤمن را بپذیر و اگر روزه نداری، بر سر سفره بنشین و از غذاهای آن بخور و اگر روزه داری مقداری از غذا را بردار و تبرک کن».
برطرف کردن مشکل مؤمن
یکی از ارزش های اخلاقی، در زندگی اجتماعی، برطرف کردن نیاز نیازمندان، و مشکلات مؤمنین است.
قال الامام الحسین علیه السلام: سمِعت أبی أمیرالْمؤمِنین علیه السلام یقُولُ: قال رسول الله صلیّ الله علیه و آله: منْ سعی فِی حاجة أَخِیه الْمؤْمِنْ فَکَأَنَّما عبَداللهَ تِسعةَ آلافِ سنَةٍ، صائِماً نَهاره، قائِماً لَیلَه «من از پدرم امیرالمؤمنین علیه السلام شنیدم که از رسول خدا صلیّ الله علیه و آله نقل میکرد که پیامبر صلیّ الله علیه و آله فرمود: کسی که برای برطرف کردن نیاز برادر مسلمان خود تلاش کند گویا خدا را نه هزار سال عبادت کرده است که روزها را روزه دار و شب ها را به شب زنده داری گذرانده باشد».
تعریف ارزش ها
یکی از ارزش ها، راستی و راستگویی است، ودروغ یکی ازضد ارزش ها و مانع تکامل روح انسانی است،که امام علیه السلام رهنمود داد: قال الامام الحسین علیه السلام: اَلصدقُ عِزٌّ، والْکِذْب عجزٌ، والسرُ أَمانَةٌ، والْجِوار قَرابةٌ، والْمعونَة صداقَة، والْعملُ تَجرِبةٌ، والْخُلْقُ الْحسنُ عِبادةٌ، والصمت زینٌ، والشُّح فَقْرٌ، والسخاء غِنی، والرِّفْقُ لُب. «راستگویی عزّت است و دروغگویی عجز و ناتوانی، راز امانت است و همسایگی خویشاوندی، یاری و کمک صداقت و پاکدلی است و کار و عمل تجربه، و اخلاق نیک عبادت است، و سکوت زینت و آرایش، و طمع و آزمندی فقر و گدایی است، و بخشش، بی نیازی و مدارا کردن، نشانه عقل است»
برخی از ارزش های اخلاقی
امام حسین علیه السلام در یکی از سخنرانی های اخلاقی خود، برخی از ارزش های اخلاقی را به ارزیابی گذاشت، تا مردم زندگی فردی و اجتماعی خود را تنظیم کنند.
امام حسین فرمود: «ای مردم! با ارزش های والای اخلاقی زندگی کنید، و برای به دست آوردن سرمایه های سعادت شتاب کنید، کار خوبی را که برای آن شتاب نکردید به حساب نیاورید، ستایش را با کمک کردن به دیگران بدست آورید.
با کوتاهی کردن سرزنش ها را بجان نخرید. اگر نیکی به کسی روا داشتید و آن شخص قدردانی نمیکند نگران نباشید زیراخداوند او را مجازات خواهد کرد، و خدا بهترین پاداش دهنده، و بهترین هدیه دهنده است.
بدانید حاجت ها ونیازهای مردم به سوی شما، نعمت های پروردگارند برای شما، پس نعمت ها را از دست ندهید که دچار عذاب الهی شوید. بدانید همانا نیکی ها ستایش به همراه دارد، و پاداش الهی را فراهم خواهد کرد، اگر نیکی ها را به شکل انسانی می دیدید، آنقدر زیباروی بود که بینندگان را خوشحال می ساخت. و اگر زشتیها را بدرستی مشاهده میکردید آن را بسیار زشت روی و بد قیافه می دیدید که دل ها از آن نفرت داشته و چشم ها فرو بسته میشد تا آن را ننگرد.
ای مردم! کسی که انفاق و بخشش کند بزرگوار است، و کسی که بخل ورزد پست است، و همانا بخشنده ترین مردم کسی است که به انسانی کمک کند که به او امیدی نداشته باشد. و با گذشت ترین انسان ها کسی است که به هنگام قدرت عفو کند.
و موفّق ترین انسان ها در روابط خویشاوندی کسی است که با آنان که از او بریدند ارتباط برقرار سازد که ریشه ها پس از بریده شدن شاخه ها، دوباره جوانه می زند.
هر کس در نیکی کردن به برادران خود شتاب کند فردا نتیجه آن را خواهد دید و کسی که برای خدا به برادر خود کمک کند خدا او را به هنگام نیازمندی پاداش می دهد و بیش از آنچه به دیگران کمک کرده بلاها را از او دور می سازد.
و کسی که اندوه دل مؤمنی را برطرف سازد، خدا اندوه و مشکلات دنیا و آخرت او را برطرف خواهد ساخت. و کسی که با مردم خوشرفتار باشد، خدا نسبت به او خوشرفتار است و خدا نیکوکاران را دوست میدارد»
به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاول دوروف مدیر تلگرام از مدتها پیش در مقابل ایران و دولتمردان جمهوری اسلامی مواضعی خاص اتخاذ کرده بود که ماهیت وی را به عنوان مدیر پیامرسانی که صرفا قصد ایجاد یک محیط ارتباطی سالم را دارد زیر سوال برده بود.
نمونه بارز مواضع خاص دوروف در برابر ایران، عدم پذیرش درخواست وزیر ارتباطات کشورمان درباره مسدودسازی کانال آمدنیوز بود. این کانال معاند که بارها به ترویج خشونت و ایجاد اغتشاش در کشور پرداخته بود با نامی دیگر شروع به کار کرد و تلگرام هیچگونه واکنشی به فعالیت این کانال معاند و شایعه پراکنیهای آن نشان نداد.
اما این فرد اخیرا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام متنی منتشر کرده است که ماهیت ضد ایرانی وی را به صورت کامل فاش میکند.
دوروف در صفحه اینستاگرام خود نوشت : " فیلم مورد علاقه من ، فیلم 300 است. داستان جنگ اسپارتانها برای حفظ آزادی هموطنهایشان الهام بخش هزاران انسان در سراسر جهان بوده و هست. "
گفتنی است؛ فیلم 300 یکی از برجستهترین آثار غرب و سینمای هالیوود در جهت تخریب افکار عمومی علیه مردم ایران و تاریخ شکوهمند ایران باستان است. فیلمی که در آن ایرانیها به انسانهای وحشی و خونخواری تشبیه شدند که جز جنگ و خشونت هیچ صفت بارز دیگری ندارند.
در همین رابطه اخیرا استیکرهایی با عنوان فیلم 300 توسط خود شرکت تلگرام در این پیامرسان منتشر شده است که در آن تصویر ایرانیها به یک هیولاهایی ترسناک مجسم شده است. در ادامه این استیکرها را مشاهده میکنید :