بصائر
بصائر

بصائر

مراجع تقلید: موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، از نعمات الهی است

مراجع عظام تقلید ضمن ابراز رضایت از موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای آن را یکی از نعمات الهی و مایه عزت و آبرومندی کشور دانسته و این خدمت‌رسانی را منجر به نصرت واقعی اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدنهاوندیان روز گذشته راهی قم شد تا آخرین اقدامات دولت در زمینه مسائل داخلی و خارجی را همراه با سلام گرم رئیس جمهور به اطلاع مراجع تقلید برساند. از نکاتی که رییس دفتر رییس جمهور در این دیدارها به آن پرداخت، مسئله برجام و اثرات آن بر وضعیت اقتصاد کشور بود.

مراجع عظام تقلید در این دیدارها نسبت به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای رضایت داشته و آن را ثمره دعای مردم و مومنان و توجه خداوند متعال و توجه حضرت صاحب الزمان دانستند.  کما اینکه آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار محمد نهاوندیان با تقدیر از تلاش های دولت تدبیر و امید در مسیر خدمت به مردم، گفتند: اگر رضای خداوند متعال و امام زمان (عج) در همه امور ملاک عمل باشد همه تلاش ها و اقدامات به ثمر خواهد نشست همانگونه که در مذاکرات اخیر به ثمر نشست.
آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با دعای خیر برای مسوولان کشور و همه کسانی که قصد خدمت به دین خدا، امام زمان(عج) و مردم را دارند، گفتند: مردم به این دولت امید بسته و توقع و انتظار بالایی از آن دارند و امیدوارم دولت بتواند با اتخاذ سیاست ها و تدابیر مناسب پاسخگوی انتظار و امید مردم باشد.
ایشان از درگاه خداوند به انجام رسیدن موفق برجام و رفع موانع و مشکلات از مسیر اقتصاد و آبادانی کشور را خواستار شدند و دستیابی به موفقیت در مذاکرات را ثمره دعای مردم و مومنین برشمردند و با تقدیر از تلاش مسوولان در این مذاکرات، خاطرنشان کردند: باید زمینه های حضور مردم در عرصه های مختلف اقتصادی فراهم شود تا شاهد رونق، توسعه و حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور به دست خود مردم باشیم.
آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با اشاره به مسائل مختلف بین‌المللی و اختلافات میان کشورها بر سر منافع‌، اظهار داشتند: ما باید در این عرصه ها عاقلانه عمل کرده و با در نظر داشتن رضای الهی و ائمه معصومین(ع) از اهداف و منافع خود دفاع نموده و از اختلاف و تفرقه اجتناب کنیم.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری با تقدیر از تلاش ها و خدمات دولت و مسوولان کشور برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ، به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اشاره و تاکید کردند: کوشش در مسیر خشنودی خداوند و خدمت به مردم نتیجه و نصرت قطعی بدنبال دارد.
آیت‌الله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید بود که ایشان با تقدیر از تلاش های دیپلماتیک مسئولان ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات را را نعمت الهی برشمردند و خاطرنشان کردند: ما توانستیم در مذاکره با قدرتهای بزرگ دنیا که همواره به دنبال قدرت طلبی هستند، در شرایطی سخت از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنیم و به اهداف خود برسیم و از این جهت ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات یک نعمت الهی است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم.
ایشان با بیان اینکه تجارب تاریخی ثابت کرده که جنگ، چه مستقیم و چه نیابتی هرگز راهگشا نبوده است، اظهار داشتند: امروز جهان به صلح و آرامش نیاز دارد و منفعت طلبی قدرتهای جهان از طریق جنگ، خشونت و خونریزی به جایی نرسیده و نخواهد رسید.
آیت الله جوادی آملی افزودند: سیره نبی مکرم اسلام(ص) گواه براین است که جامعه بدوی و خشن را با احیاء اخلاق و با رفتار الهی به موفقیت و پیشرفت رساندند و امروز دین مبین اسلام در کنار آموزه های اخلاقی پیامبر اسلام(ص) جان های تشنه را در تمامی دنیا سیراب کرده و جذب می کند.
آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز با قدردانی از خدمات و تلاش های رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای در مسیر دستیابی به توافق با قدرت های جهانی، برجام را مایه عزت و آبروی کشور دانستند.
آیت الله موسوی اردبیلی هم با اشاره به دستاوردهای دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای مذاکرات برای مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تاکید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.