بصائر
بصائر

بصائر

روحانی در نشست خبری: مجلس تابع دولت نمی‌خواهیم/دولت در ایام انتخابات شب آرام نداشت

رییس جمهور با تاکید براینکه ما دولت همدل و همراه مجلس و مجلس همراه و همدل دولت می‌خواهیم گفت: ما مجلس تابع دولت را نمی‌خواهیم و مجلس تابع دولت نداریم

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری بعدازظهر امروز خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به روزهای پایانی سال گفت: به اعتقاد من سال 94 یک سال تاریخی و به یاد ماندنی برای ملت ایران است. از آغاز سال که طلیعه آن تعامل سازنده با جهان بود و اولین قدم مهم در توافق هسته‌ای در لوزان و بعد به 23 تیرماه رسیدیم که روز توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 بود.
وی ادامه داد: در 29 تیرماه تمام قطعنامه‌هایی که علیه ایران در سازمان ملل و شورای امنیت به تصویب رسیده بود، لغو شد و شرایط ایران به عنوان کشوری که از نگاه‌ آنها امنیت را به خاطره انداخته تبدیل به کشور مهمی شد که حاضر به تعامل جهانی در مورد مسائل مهم جهان است.
رییس جمهور به 24 آذر و جلسه شورای حکام اشاره کرد و گفت: 12 مصوبه این شورا علیه ایران در این روز لغو شد و پی ام دی که آنها از آن به عنوان برنامه نظامی احتمالی سخن می‌گفتند بسته شد و شورای حکام اعلام کرد که نگاه گذشته بسته و نگاه جدیدی به آینده آغاز شده است.
روحانی با اشاره به لغو تمام تحریم‌های اقتصادی مرتبط با فعالیت هسته‌ای در 26 آذر، خاطر نشان کرد: در هفتم اسفند نیز آن افتخار تاریخی برای ملت ایران رقم خورد. در هفتم اسفند، مردم اعتمادشان به نظام و دولت را نشان دادند و پای صندوق آرا آمدند و جهان را بار دیگر به شگفتی وا داشتند و پایه های نظام را بیش از گذشته مستحکم کردند.
وی با تاکید براینکه دولت تمام توان خود را برای برگزاری انتخابات سالم و شکوهمند بکار گرفت، اظهار کرد: شاید برخی از انتظارات برآورده نشده باشد اما دولت از زمان ثبت نام نامزدها تا پایان انتخابات، شب آرام نداشت و سعی کرد تا تمام افرادی که می توانند در عصه رقابت حضور پیدا کنند، بیشتر و بیشتر شود.
رییس جمهور با بیان اینکه ما تلاش کردیم در حد توانمان با حفظ آرامش رقابت را به رقابت حداکثری برسانیم. از همه کاندیداها بویژه کاندیداهایی که صلاحتیشان به تائید نرسید اما در چارچوب قانون مسائل خود را پیگیری کردند، تشکر می‌کنم. این امر نشان از بلوغ سیاسی مردم ایران در عرصه رقابت دارد.
روحانی از رهبر معظم،مراجع، هنرمندان، دانشگاهیان، تا تمام فرهیختگان و بزرگان سیاسی که با پیام کتبی و صوتی مردم را تشویق به حضور در انتخابات کردند، تشکر کرد و گفت: جا دارد از تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتطامی و نیز دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی که برای امنیت کشور در طول سال تلاش می کنند و کشور امنی را در معرض دید جهانیان قرار دادند که در سراسر کشورهای منطقه از لحاظ امنیت مشابه ایران پیدا نمی کنید، سپاسگزاری کنم. مردم در کمال آرامش پاس صندوق رای آمدند و با اعتماد به صندوق رای دادند.
وی با تاکید براینکه مهمرین مسئله نگاه اعتمادی مردم به صندق و تغییر از راه صندوق است، ادامه داد:‌ مردم ما میانه روی را برگزیده و انتخاب کردند و راهی که مردم در 92 انتخابات کردند همان مسیر را ادامه دادند.
رییس جمهور با بیان اینکه خواست دولت همکاری و همراهی بیشتر میان تمام نهاد ها است، اظهار کرد: ما مجلس تابع دولت را نمی‌خواهیم و مجلس تابع دولت نداریم. مجلس و دو لت در کنار هم و البته تابع اصول و اهداف مشترک هستند. ما دولت همدل و همراه مجلس و بالعکس می خواهیم. مجلس جای خاص خود را دارد که در قانون اساسی تبیین شده است. ما می‌خواهیم روابطمان با مجلس دهم بیش از مجلس نهم باشد .
وی ادامه داد: نه سوال نمایندگان و نه استیضاح‌ها ما را عصبانی کرد و نه رد برخی از لوایح و نه تاخیر آنها و حتی اگر بودجه و برنامه ما هم امسال تصویب نشود رابطه ما با مجلس نهم تا روز آخر حفظ خواهد شد و امیدوارم در مجلس دهم شرایط بهتری را برای همکاری داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.