بصائر
بصائر

بصائر

اردوغان: برخی نگران حیوانات دریا‌ هستند، اما به 23 میلیون سوری رحم نمى‌کنند


رئیس جمهور ترکیه از کسانى که نگران حیوانات دریا‌ هستند، اما نسبت به 23 میلیون سوری رحم و مروتى از خود بروز نمی‌دهند، انتقاد کرد.  به نقل از خبرگزای آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که جهت افتتاح چندین پروژه به شهر کوجاعلی رفته طی سخنانی اظهار داشت: "برای کسانى که نگران نهنگ ها، فک‌ها و لاک پشت‌های دریا‌ها هستند، اما نسبت به 23 میلیون سوری رحم و مهربانی از خود بروز نمی‌دهند، متاسفم. شرم باد بر کسانی که امنیت، رفاه و راحتی خود را بر جان کسانی که در این راستا مبارزه می کنند ترجیح می‌دهند. شرم باد بر کشورهایی که چشمان خود را به پول و زیورآلات پناهجویان دوخته و در اندیشه دوران برده داری و استعمار به سرمی برند".

وی در واکنش به سخنان رهبر حزب جمهوری خلق درهفتاد و دومین نشست عمومی TOBB تاکید کرد:" رئیس حزب مخالف در رابطه با نظام ریاستی می‌گوید که خون ریخته خواهد شد. اینها دچار انحراف سیاسی شده اند. اصلا سیاست چیست؟ نمی‌دانند. جاهلانه سیاست ورزی می کنند و ادبیات سیاسی را نمی دانند. آیا در آمریکا و آمریکا جنوبی برای تحقق نظام ریاستی خون ریخته شد؟ تصمیم از آن ملت ماست. تو دارای چنین صلاحیت و قدرتی نیستی. اگر ملت بگوید نظام ریاستی را قبول دارم تو نیز مجبورى از آن تبعیت کنى".

اردوغان با بیان این مطلب که "براى حفظ محیط زیست استان کوجاعلی نزدیک به دو میلیون درخت در آنجا کاشته شده است" تصریح کرد: "ای کسانی که در حوادث پارک گزی نقش داشتید، مانند شما از دوازده درخت سخن نمی گویم. شما تا حالا در این وطن حتى یک درخت نیز نکاشته اید، اما شهرداری ها و وزارتخانه های ذیربط محیط زیست، شهرسازی، جنگل‌ها و امور آب الحمدالله با اقدامات و همکارى خود این کشور را جامه سبز خواهند پوشاند".
 رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: "در تاریخ 10 اوت به ملت مراجعه کردیم. 14 حزب گردهم آمدند، اما این برادر شما به تنهایی در مقابل آنها ایستاد. شما نیز با 52 درصد آرا از برادر خود حمایت کردید. آنها به نتیجه‌ای نرسیدند. فردا و آینده نیز به نتیجه‌ نخواهند گرفت. ما خون خود را فقط و فقط به هلال احمر اهدا می کنیم".

اردوغان:‌مردم ترکیه درباره نظام ریاستی تصمیم خواهند گرفت

در همین زمینه واحد مرکزی خبر هم به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه نوشته است:  رئیس جمهور ترکیه دیروز بار دیگر با انتقاد شدید از مخالفان تبدیل نظام پارلمانی این کشور به نظام ریاستی تاکید کرد مردم ترکیه در باره گذار به نظام ریاستی تصمیم نهایی را خواهند گرفت.


رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز در سخنانی در شهر کوجاعلی در شمال غربی ترکیه بار دیگر از کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق که گفته است ، گذار به نظام ریاستی در ترکیه بدون خونریزی امکان پذیر نیست، انتقاد کرد و گفت: آنها گرفتار انحراف سیاسی شده اند، آنان اطلاعی از امور و فرهنگ سیاسی ندارند.


اردوغان افزود: اگر مردم ترکیه به گذار به نظام ریاستی آری بگویند ، شما نیز باید بدون هیچ اعتراضی آن را بپذیرید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حزب جمهوریت خلق را متهم کرد که همواره با کودتاگران مرتبط بوده و به آنان امید بسته است.
رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود در کوجا علی گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش را به بازیچه ای تشبیه کرد که امکان تصفیه حساب را برای برخی قدرت ها در منطقه فراهم کرده است.

وی گفت: قدرت هایی که درباره حملات مداوم خمپاره ای داعش به ترکیه سکوت کرده اند، تلاش می کنند مانع اقدامات ما برای تامین امنیت شهروندانمان و مبارزه ما با تروریسم شوند.
اردوغان با انتقاد از اروپا تاکید کرد آنان تمایلی به مبارزه با داعش ندارند.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد کشورش به تنهایی به مبارزه با داعش ادامه می دهد.
اردوغان با اشاره به حضور 3 میلیون آواره سوری در ترکیه تاکید کرد ما بر اساس تمدن و باورهایمان از آنان میزبانی می کنیم و همچنان به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد ترکیه درهای خود را مانند غربی ها به روی آوارگان نخواهد بست.
اردوغان گفت: ما با قاطعیت به مبارزه با کسانی که به دنبال تصرف حلب هستند نیز ادامه می دهیم اما دیگران قصد ندارند در مقابل فشارهای غیر انسانی و کشتارها در حلب وارد عمل شوند.
وی افزود: هیچکس به فکر سوریه، ‌مظلومان و رنج دیدگان این کشور نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.