بصائر
بصائر

بصائر

در آستانه ولادت رسول گرامی اسلام (ص)؛همایش وحدت، همدلی و بصیرت افزایی دینی در دژبان ارتش برگزار شد

1398/8/22 چهارشنبه

 

همزمان با هفته وحدت و در آستانه ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، دومین همایش وحدت، همدلی و بصیرت افزایی دینی با حضور تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و جمع کثیری از سربازان و کارکنان وظیفه اهل تشیع و تسنن فرماندهی دژبان کل ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، حجت الاسلام والمسلمین فتح اللهی، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش با بیان اینکه امروز استکبار در لباس ادیان و مذاهب به دنبال فتنه انگیزی، تفرقه اندازی و خدشه وارد کردن به اتحاد بین مسلمانان است، گفت: پایه و اساس دین اسلام بر مبنای وحدت  است و با بصیرت افزایی می‌توانیم فتنه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی افزود: به اعتقاد مسلمانان، همه ادیان الهی دارای عزت و احترام هستند و دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین دین است. در کتاب انسان ساز الهی (قرآن کریم)، همه مسلمانان به وحدت دعوت شده‌اند و محور وحدت همین کلام نور، که در واقع محور قدرت مسلمانان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خباثت‌های دشمنان برای از بین بردن ارزش‌های دین اسلام گفت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند تا چهره اسلام را خشن نشان دهند که این موضوع با ایجاد گروه‌های تکفیری از جمله داعش و حمایت‌های مالی و تجهیزاتی غرب از آنان به خوبی روشن شده است.

حجت‌الاسلام فتح اللهی خاطرنشان کرد: لازمه قدرت و تحقق آرمان‌های اسلام؛ وحدت و دوری از تفرقه است که این مهم در حال شکل گیری است؛ به گونه‌ای که امروز شاهدیم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) برادران اهل سنت نیز حضور دارند و شیعه و سنی در کنار هم نماز می‌خوانند و با امنیت در کنار یکدیگر در شهرهای مختلف ایران اسلامی با هم زندگی می‌کنند.

در ادامه این همایش که با سخنرانی تعداد دیگری از اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع ضرورت‌های وحدت و همدلی در جهان اسلام ادامه یافت،

در پایان این مراسم از کارکنان وظیفه نمونه حاضر در همایش تقدیر شد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.